رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی:

مطرح کردن استعفای روحانی کینه‌توزانه است/ مساله، دولت روحانی نیست، مساله نظام است

قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه رییس‌جمهور باید درباره مشکلات کشور شفاف و صریح با مردم صحبت کند، گفت: دولت نباید خود را بی‌نیاز از نظر صاحب نظران و متخصصان بداند. دولت حتی از اصولگرایانی که به شدت حمله می‌کنند هم دعوت کرده تا حرف آنها را بشنود.

مطرح کردن استعفای روحانی کینه‌توزانه است/ مساله، دولت روحانی نیست، مساله نظام است
کد خبر: 196025
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول منتجب‌نیا با اشاره به اینکه رییس‌جمهور باید خیلی شفاف و صریح مسائل کشور را با مردم در میان بگذارد، اظهار کرد: اشتباه است که رییس‌جمهور ملاحظه کرده و به خاطر اینکه افراد یا نهادهایی ناراحت و دلخور نشوند، مسائل را بیان نکند. در این شرایط دولت باید همه حملات و اعتراض‌ها را به جان بخرد و در پایان هم اعلام می‌شود که این دولت ناموفق بوده است. اگر این حرف درست است که نقش دولت در اقتصاد حدود 20 یا 30 درصد است و 70 یا 80 درصد مشکلات و نابسامانی‌ها به افراد و نهادهای غیردولتی بر می‌گردد چرا مردم در جریان این قضایا قرار نگیرند و دولت حملات را بپذیرد و واقعیت را نگوید؟

وی همچنین گفت: به هر حال وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که روز به روز اعتراضات بیشتر می‌شود بنابراین رییس‌جمهور یا اعضای دولت به طور شفاف و صریح مسائل را با مردم در میان بگذارند. هر هزینه‌ای هم که دولت بپردازد بهتر از این است که این وضعیت ادامه یابد. هر ملاحظه روحانی در این شرایط قابل قبول نیست و مردم آن را نمی‌پذیرند. اگر دولت مسائل را با مردم در میان نگذارد، مردم به این نتیجه می‌رسند که دولت روحانی ناموفق بوده است و در آن شرایط دیگر صحبت کردن و افشا کردن هیچ تاثیری ندارد. قبل از اینکه مردم به این جمع‌بندی برسند که دولت ناموفق بوده است، رییس‌جمهور باید مردم را در جریان مسائل بگذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت هر چقدر هم با تجربه و مطلع باشد، به ترمیم و کمک فکری نیاز دارد، تصریح کرد: این مجموعه نشان داده است که نمی‌تواند مشکلات را حل کند. من با صدای بلند می‌گویم که دولت باید آغوش خود را برای صاحب نظران و اقتصاددانان و کسانی که می‌توانند طرح جدید ارائه کنند، باز کند. دولت از صاحب‌نظران با هر گرایش سیاسی بخواهد که به کمک بیایند. آقای نوبخت چند بار از مردم تقاضای کمک کرده است ولی این کمک در اجرای تصمیمات بوده است نه در تصمیم‌سازی. باید اصولگرایانی که به شدت به دولت حمله می‌کنند هم دعوت شوند و دولت نظرات آنها را بشنود حتی پیشنهادات آنها را دولت می‌تواند در معرض دید مردم قرار دهد. این نظرات می‌تواند به رفراندوم گذاشته شود یا اینکه نظرات اکثر صاحب نظران را دولت قبول کند.

منتجب‌نیا ادامه داد: چرا دولت همه مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرد و یک مجموعه خود را عقل کل می‌داند و نظر کسی را نمی‌شنود؟ اعضای ستاد اقتصادی دولت از دوستان ما هستند ولی آنها بی‌نیاز از مشورت دیگران نیستند، آیا تاکنون دولت از صاحب‌نظران دعوت کرده و نظرات آنها را شنیده است؟ رییس‌جمهور، دولت و ستاد اقتصادی دولت بدانند به نظرات کارشناسان بی‌نیاز نیستند.

وی درباره مطرح کردن استعفای دولت توسط مخالفان، گفت:‌ این حرف بسیار غلط بوده و غیرمنطقی‌ترین نظری است که به جای پیشنهاد به دولت برای حل مشکلات، بگوییم دولت کنار برود، این حرف بچه‌گانه و کینه‌توزانه است و از سر تسویه حساب جناحی و سیاسی است. اگر روحانی هم رییس‌جمهور نبود و این شرایط ایجاد می‌شد همه باید کمک می‌کردیم تا مشکلات حل شود، روحانی از قوی‌ترین نیروهای اجرایی و جزو اندیشمندترین افراد است و همه باید به او کمک کنند در حالیکه عده‌ای به دنبال تسویه حساب هستند. اگر روحانی کنار برود و مثلا رییسی بیاید او معجزه می‌کند؟ مشکلات را باید با فکر و اندیشه و کمک هم حل کرد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی گرفته و مسائل اقتصادی را بهانه حمله به دولت کنند، به عقل و وجدان خود مراجعه کنند، گفت: مساله، دولت روحانی نیست بلکه مساله، مساله نظام است. عده‌ای با کلیت نظام مخالف هستند و اکنون خود را در میان مردم حاضر کرده و شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند، آنها مخالف همه هستند. تجربه نشان داده است که کسانی که مساله استعفای دولت روحانی را مطرح می‌کنند، در حل مسائل ناتوان هستند. ما اگر بخواهیم از هم جدا باشیم مشکلات حل نمی‌شود. اکنون اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی نداریم، همه سوار یک کشتی هستیم بنابراین باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها