نماینده مردم فسا در مجلس:

قاچاق دام از مرزهای شرقی عامل شیوع تب کریمه کنگو

نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه قصابان بیشتر در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو قرار دارند، از قاچاق دام از طریق مرزهای شرقی به عنوان یکی از عوامل اصلی شیوع این بیماری یاد کرد.

قاچاق دام از مرزهای شرقی عامل شیوع تب کریمه کنگو
کد خبر: 196034
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس، در بیان راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو گفت: این بیماری بیشتر از طریقخون و مصرف محتویات گوسفندان منتقل می‌شود، ضمن اینکه بیشتر افرادی به این بیماری مبتلا می‌شوند که بدون رعایت اصول بهداشتی قصابی می‌کنند یا با پوست این گوسفندان در تماس باشند یا افرادی که گوشت گرم مصرف می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه تب کریمه کنگو در مناطق مرزی شیوع بیشتری دارد و اغلب مبتلایان هم با این تصور که به تب معمولی مبتلا شده‌اند دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده و خود درمانی می‌کنند، و این در حالی است که اگر به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند از خطر نجات پیدا می‌کنند.

جمالی نوبندگانی افزود: البته یکی دیگر از علل شیوع این بیماری عدم قرنطینه دام بعد از واردات است، کما اینکه قرنطینه به زبان یونانی به معنای چهل است مبنی بر اینکه در گذشته که بیماری عفونی در افراد شایع بود، بعد از ورود مسافرانی که احتمال می‌دادند بیمار باشند، آنها را به مدت چهل روز در جایی نگه می‌داشتند.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی، یادآورشد: متاسفانه قاچاق دام به ویژه از مرزهای شرقی یکی دیگر از دلایل شیوع این بیماری در این فصل از سال است، کما اینکه در پی ماموریتی که از کمیسیون امنیت ملی داشتیم، این موضوع را مشاهده کردیم که کنترل قاچاق دام در این مناطق مطلوب نیست و تب کریمه کنگو نیز از همین مناطق شیوع پیدا می‌کند، ضمن اینکه آب و هوای گرم نیز می‌تواند در رشد باکتری‌های این بیماری اثرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: البته روی هم رفته حوزه سلامت ایران در زمینه کنترل این بیماری به خوبی اقدام کرده است، تاجاییکه می‌بینیم تنها تعداد انگشت شماری به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، اما شیوع این بیماری در کشورهایی همچون هند، پاکستان، افغانستان و کشورهای آفریقایی مرگ و میر جمعیت قابل توجهی را به همراه دارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها