سیدموسی شبیری زنجانی:

امروز بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم/ اختلاف‌نظرها نباید به سمت تفرقه پیش برود

آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی با تاکید بر لزوم همدلی و انسجام گفت: وحدت، همواره یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه اسلامی بوده و است و امروز با توجه به تشدید هجمه‌های دشمنان بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم.

امروز بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم/ اختلاف‌نظرها نباید به سمت تفرقه پیش برود
کد خبر: 196041
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله العظمی سیدموسی شبیری زنجانی روز جمعه در دیدار رییس دفتر رییس ‌جمهوری با وی، ضمن بیان این که یقینا اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد، افزود: وجود اختلاف نظر در جوامع امری کاملا طبیعی است و اگر با حسن نیت و حسن نظر همراه باشد، بسیار هم سازنده است، اما اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.


آیت‌الله شبیری زنجانی اظهارداشت: تفرقه افکنی روش فرعون بوده است که خداوند هم در قرآن کریم به آن اشاره کرده است که او برای پیشبرد نیات و اهداف باطل خویش مردم را فرقه فرقه می کرد و میانشان اختلاف می انداخت و از این اختلاف استفاده می کرد و دشمنان ما نیز امروز به دنبال یک چنین چیزی هستند و ما نباید اجازه بدهیم آن ها چنین فضایی را به وجود بیاورند و باید در کنار هم متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم.


وی همچنین از تلاش‌های دولت برای رسیدگی به محرومان و به ویژه تلاش برای پیشگیری از تأثیرگذاری فشارهای اقتصادی دشمن بر معیشت عامه مردم تقدیر و تشکر کرد و برای دولت در این مسیر آرزوی موفقیت روزافزون کردند.


محمود واعظی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی برای آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، گفت: رییس جمهوری همواره تاکید دارند که دولت به دعای خیر و نظرات حکیمانه مراجع تقلید و علما نیاز دارد.


رییس دفتر رییس ‌جمهوری با ارایه گزارشی از وضعیت کشور و تلاش‌های دولت برای مدیریت وضعیت جدید پیش آمده پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: طبیعی است که بر اثر فشارهای آمریکا، وضعیت اقتصادی کشور، تحت تأثیر قرار بگیرد، اما دولت با تمام تلاش در حال برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت وضعیت است تا زندگی مردم و بخصوص طبقات ضعیف‌تر در فشار قرار نگیرد.


واعظی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که همه مسوولان کشور درباره وضعیت پیش‌رو و این که باید چه راهکارهایی برای مواجهه با این وضعیت اتخاذ کنیم اتفاق نظر داشته باشند، چرا که دشمن کاملا روی اختلاف‌نظر و تفرقه بین مسوولان کشور حساب باز کرده است.


رییس دفتر رییس ‌جمهوری تاکید کرد: همه مسوولان و از جمله علما و مراجع می‌توانند با ارتباط نزدیک‌تر با مردم تلاش‌های دشمنان برای سیاه‌نمایی و جنگ رونی علیه جمهوری اسلامی را خنثی کنند و همه قواها و نهادهای کشور نیز باید با نهایت همدلی و همکاری تامین نیازها و مطالبات مردم و تلاش برای جلوگیری از تاثیرگذاشتن فشارها بر زندگی مردم را وجه همت خود قرار دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها