کد خبر: 196081
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۵:۵۴:۰۰
| |

قائم مقام وزیر کشاورزی:

افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی محوری‌ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی است

مهرفرد قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: با توجه به کمبود منابع آب در کشور، محوری‌ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی است.

افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی محوری‌ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی است
کد خبر: 196081
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۱۵:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر کشاورزی در امور بازرگانی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی با اشاره به تولید محصولات غذایی در کشورگفت: در سال گذشته 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شد .بسیاری از محصولات مانند گیاهان روغنی، گندم و چغندر به صورت فرآوری شده به دست مصرف کننده رسیده است.

قائم مقام وزیر کشاورزی با اشاره به ضرورت افزایش و ارتقاء تکنولوژی در نگه داری محصولات کشاورزی تصریح کرد:بسیاری از محصولات کشاورزی در مقطعی از سال امکان برداشت دارند و باید با بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا، نگه داری و ماندگاری این محصولات را افزایش داد.

وی با اشاره به حضور 350 شرکت خارجی در این نمایشگاه تاکید کرد:حضور 350 شرکت بین المللی در این نمایشگاه نشان از علاقه شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران دارد و حامل پیامی روشن برای برخی از کشورهاست که سعی در تحریم ایران دارد.

به گفته وی؛800 شرکت داخلی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که باعث تبادل دانش و توسعه تجارت در کشور خواهد شد.

مهرفرد با اشاره شرایط تولید در کشور بیان کرد:با توجه به چالش های اقتصادی اخیر ، تولید کنندگان انتظار دارند شرایط برای تامین مواد اولیه،تخصیص ارز و نقل و انتقال بین بانکی فراهم شود که با توجه به وعده های رئیس جمهور و معاون اول ،امیدواریم شرایط در ادامه برای فعالیت های تولیدی تسهیل شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی بیان کرد:مهمترین و محوری ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی با توجه به کمبود منابع آب در کشور، افزایش بهره وری آب در کشاورزی است.

مهرفرد در پایان گفت:طی سال های گذشته راندمان آبیاری در کشور 10 درصد افزایش یافته است و در تلاشیم طی برنامه ای پنج ساله سبزی و صیفی جات مورد نیاز کشور را ،در گلخانه ها با روش های نوین آبیاری تولید کنیم تا در آب کشاورزی صرفه جویی مناسبی صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها