قاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس

بودجه‌ای از محل عوارض شهرداری‌ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص نیافته است

میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: شهرداری‌ها تاکنون منتظر این بودند که سازمان‌ها و حتی وزارت کشور به این‌‌ها کمک کنند اما امسال یک ریال هم کمک نکرده‌اند و امروز آقای نوبخت یک ریال هم برای آن‌ها درنظر نگرفته است درنتیجه طبیعی است که نتوانند کاری کنند.

بودجه‌ای از محل عوارض شهرداری‌ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص نیافته است
کد خبر: 196105
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۸:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره مکان‌های تعیین شده برای تجمعات مردمی و ارتباط آن با ناآرامی‌های اخیر گفت: همانطور که دیدیم معترضان در آن مکان‌ها اعتراض نکردند. جای مشخص شده و آیین‌نامه تبصره 13 ذیل ماده 13 قانون مدیریت احراب و گروه‌های سیاسی تعیین کرده است و مکان‌هایی را در نظر گرفته که حتی باید شعارهایشان و سخنرانشان را هم مشخص کنند و سپس مجوز بگیرند که این پروسه برای احزاب سیاسی درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اصناف هم روش‌های خودشان را دارند و آنها اتحادیه دارند و اتحادیه‌ها باید وارد سیکل اتاق اصناف بشوند و این مسیر هم نبوده و صورت نگرفته است. نمی‌شود به اسم بازار جلو مجلس آمد و بعد کسانی دیگر از آن سر درآورند. خاستگاه و اتحادیه بازاریان معلوم است و جایگاهی دارند که از هر صنف چند نفر می‌توانند منظم ورود کنند و حتی رئیس اتاق اصناف و یا آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت حضور یابد و جواب بدهد اما می‌بینیم نه تنها اینگونه نیست بلکه هرج و مرج است و موجی است که کسی راه انداخته است.

این عضو کمیسیون شوراها در پاسخ به انتشار اخباری درباره اینکه وضعیت شهرداری‌های کوچک به گونه‌ای شده که حتی توان پرداخت حقوق کارمندان خود را هم ندارند، گفت: ما در حال تهیه یک برنامه جامع مدیریت شهری هستیم که هنوز به کمیسیون نیامده است، فکر می‌کنم شهرداری‌ها این معضل را دارند ولی علت آن این است که به سمت درآمدهای پایدار نرفته‌اند. شهرداری‌ها برای حل این معضل باید درآمد پایدار ایجاد کند، شوراها باید با استفاده از امکاناتی که دارند سرمایه‌گذاری انجام دهند و درآمد کسب کنند.

وی تاکید کرد:‌ شهرداری‌ها تاکنون منتظر این بودند که سازمان‌ها و حتی وزارت کشور به این‌‌ها کمک کنند اما امسال یک ریال هم کمک نکرده‌اند و امروز آقای نوبخت یک ریال هم برای آن‌ها درنظر نگرفته است درنتیجه طبیعی است که نتوانند کاری کنند.

میرزایی نیکو در پاسخ به این سوال آقای حاجی بابایی از اختصاص غیرقانونی 32 هزار میلیارد ریال از محل عوارض شهرداری‌ها به هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است، گفت: طرح این موضوع در لایحه بودجه بوده است اما عملیاتی نشده است حداقل در شهرستان ما عملیاتی نشده است.

منیع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها