حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

وزیر اقتصاد پیغام‌های زیادی داد که این رسمش نیست/ معاونان وزیر می‌گویند شما که می‌دانید ایشان کاره‌ای نیست!/ کرباسیان بگوید کار دست او نیست تا ما تکلیفمان را بدانیم

یک نماینده اصولگرای مجلس می‌‌گوید که وزیر اقتصاد پیغام‌های بسیاری درباره طرح استیضاحش در مجلس به نمایندگان داده که این رسمش نیست اما من به شخصه تکلیفی را احساس می‌کنم. ما تذکر دادیم، سؤال کردیم اما شاهد بودیم که فایده‌ای نداشت بنابراین استیضاح را دنبال کردیم.

وزیر اقتصاد پیغام‌های زیادی داد که این رسمش نیست/ معاونان وزیر می‌گویند شما که می‌دانید ایشان کاره‌ای نیست!/ کرباسیان بگوید کار دست او نیست تا ما تکلیفمان را بدانیم
کد خبر: 196191
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پنجم تیرماه بود که استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور از جمله ناتوانی در اداره امور اقتصادی کشور تقدیم هیات رئیسه مجلس شد تا این هفته در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار بگیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در مجلس و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه یکی از طراحان این استیضاح است که معتقد است نمایندگان با این استیضاح به وظیفه خود عمل می‌کنند.

او با اشاره به این طرح استیضاح به «اعتمادآنلاین» گفت: حضرت امام فرمودند که شما مأمور به انجام تکلیف هستید و نتیجه فرع آن است. ما کاری به نتیجه نداریم البته که نتیجه بگیریم بهتر است اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: ما به نیابت از مردمی که به ما رأی دادند، زمانی که می‌بینیم وزیری قادر به انجام وظایفش نیست باید از ابزارهای نظارتی‌مان استفاده کنیم. وزیر اقتصاد همشهری‌مان هستند و پیغام‌های بسیاری دادند که این رسمش نیست اما من به شخصه تکلیفی را احساس می‌کنم. ما تذکر دادیم، سؤال کردیم اما شاهد بودیم که فایده‌ای نداشت بنابراین استیضاح را دنبال کردیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تمام نکاتی هم که در استیضاح آوردیم دقیقاً همان سرفصل برنامه‌هایی است که وزیر اقتصاد در زمان رأی اعتماد بیان کردند و چیزی خارج از آن نیست.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه به دنبال تغییر تیم اقتصادی دولت هستیم نه‌ترمیم، گفت: ما در بحث اقتصادی دولت باکسی پدرکشتگی نداریم تنها انتظار داریم که وضعیت کنونی را مدیریت کنند. به وزیر اقتصاد در مورد مشکلات موجود مطالبی را عنوان می‌کنیم اما معاونین وزیر عنوان می‌کنند ایشان کاره‌ای نیست! آن‌ها بعضاً عنوان می‌کنند که شما می‌دانید کار اصلی بر عهده آقایان نیلی، نهاوندیان و نوبخت است. این در حالی است که ما به ایشان به‌عنوان وزیر اقتصاد رأی دادیم.

او ادامه داد: آقای وزیر رسماً به مجلس بگوید که کار دست من نیست تا ما تکلیفمان را بدانیم.

حاجی دلیگانی در خصوص جو مجلس نسبت به استیضاح وزیر گفت: ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم انجام‌وظیفه کنیم. ما هر چه می‌گوییم کسی گوش نمی‌دهد و نهایت باید دست به اقدامی بزنیم و حداقل اعتمادی که به وزیر اقتصاد دادیم را پس بگیریم تا آقای رئیس‌جمهور فرد دیگری را بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها