کد خبر: 196193
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت در گفت و گو با اعتمادآنلاین:

برای خدمات درمانی سقف نگذاشته‌ایم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به انتقاداتی که درباره تعیین سقف خدمات درمانی از سوی بیمه سلامت می‌شود، گفت: «هیچ سقفی برای داروخانه‌ها، بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی در نظر گرفته نشده است. این موضوع را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم که این‌ها همه شایعه است.»

برای خدمات درمانی سقف نگذاشته‌ایم
کد خبر: 196193
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طی چند روز گذشته درباره یکی از تصمیمات بیمه سلامت انتقادهای زیادی مطرح شد. منتقدان تعیین سقف برای ارائه خدمات درمانی از سوی بیمه سلامت را مانعی بر سر راه انتخاب درمان مناسب برای بیماران می‌دانستند و حتی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این تصمیم را موجب بروز درگیری بین بیماران و تیم درمانی اعلام کرد و عده‌ای دیگر هم چنین سیاستی را در راستای بحران‌های مالی سازمان بیمه سلامت عنوان کردند اما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت به اعتمادآنلاین می‌گوید که این سازمان اصلاً تصمیمی برای تعیین سقف خدمات درمانی نگرفته است.

محمد هاشمی می‌گوید: «هیچ سقفی برای داروخانه‌ها، بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی در نظر گرفته نشده است. این موضوع را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم که این‌ها همه شایعه است.»

او ادامه می‌دهد: «وزارت بهداشت در حال تدوین یک سری دستورالعمل برای بخش سرپایی و پاراکلینیکی است و وقتی وزارت خانه این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کند سازمان‌های بیمه‌گر هم موظف هستند که آنها را اجرا کنند آن هم در بخش‌های مربوط به دارو و خدمات دیگر مرتبط با درمان.»

هاشمی بر تفاوت بین سقف و دستورالعمل هم تأکید می‌کند و می‌گوید: «وزارت بهداشت هم به دنبال تعیین سقف نیست بلکه دستورالعمل‌هایی برای ارائه برخی خدمات ابلاغ خواهد کرد که بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد. دستورالعمل‌ها به ساماندهی هرچه بیشتر خدمات کمک و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها