کد خبر: 196195
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

جنرال موتورز آمریکا:

اعمال تعرفه‌ها باعث منزوی شدن شرکت‌های آمریکایی و کاهش اشتغال می‌شود

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا هشدار داد افزایش تعرفه‌های وارداتی خودرو به کاهش اشتغال و کوچک شدن این شرکت خودروسازی، منزوی شدن شرکت‌های آمریکایی و فاصله گرفتن آنها از بازارهای جهانی منجر می‌شود.

اعمال تعرفه‌ها باعث منزوی شدن شرکت‌های آمریکایی و کاهش اشتغال می‌شود
کد خبر: 196195
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا روز جمعه هشدار داد اعمال تعرفه گمرکی بر خودروهای وارداتی از آمریکا توسط دولت ترامپ می‌تواند به قیمت از دست رفتن اشتغال و کوچک شدن جنرال موتورز تمام شود.

این شرکت همچنین اعلام کرد این اقدام می‌تواند شرکت‌های آمریکایی را در بازارهای جهانی منزوی کند.

دولت ترامپ در ماه می تحقیق درباره موضوع طرح اعمال تعرفه واردات خودرو به آمریکا را به بهانه تهدید علیه امنیت ملی کلید زد و رئیس‌جمور این کشور بارها تهدید کرده که برای واردات خودرو تعرفه 20 درصدی اعمال خواهد کرد.

جنرال موتورز به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در آمریکا هشدار داده است که این اقدام می‌تواند به کاهش حضور جنرال موتورز در آمریکا و همچنین کاهش اشتغال کارکنان آمریکایی برای این شرکت منجر شود.

جنرال موتورز همچنین اعلام کرده اعمال تعرفه گمرکی واردات خوردو می‌تواند به افزایش قیمت خودرو و کاهش فروش منجر شود.

دو شرکت بزرگ خودروسازی دیگر آمریکا شامل فورد و کرایسلر نیز روز چهارشنبه هشدار دادند اعمال تعرفه 25 درصدی واردات خودرو به آمریکا به از دست رفتن صدها هزار شغل در صنعت خودروسازی این کشور منجر شده قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی بالا خواهد برد و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در صنعت خودروهای خودران را نیز تهدید خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها