کد خبر: 196196
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.29 درصد افزایش به 1251 دلار و 84 سنت رسید.

افزایش قیمت جهانی طلا
کد خبر: 196196
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که به دنبال افزایش ارزش یورو، ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم های بیش از 6 ماه اخیر در جلسه قبل، امروز افزایش یافت، اما فلز زرد در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.29 درصد افزایش به 1251 دلار و 84 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به پایین ترین رقم از 13 دسامبر یعنی 1245 دلار و 32 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.11 درصد افزایش به 1252 دلار و 40 سنت رسید.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «ما شاهد افزایش ارزش یورو بوده ایم که موجب تضعیف ارزش دلار شده و این قیمت طلا را افزایش داده است. اما تصور نمی کنم این افزایش پایدار باشد.»

قیمت طلا از ابتدای این هفته تاکنون 1.4 درصد کاهش یافته و فلز زرد در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی قرار دارد. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری نیز حدود 3.6 درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار دارد.

پس از آنکه رهبران اتحادیه اروپا اعلام کردند که به توافقی در زمینه مهاجران دست یافته اند، ارزش یورو روز جمعه بیش از نیم درصد افزایش یافت.

موضوع مهاجرت یکی از موضوعات حساسی است که اتحاد اروپا و سرنوشت سیاسی آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان را تهدید می کند.

تقویت ارزش یورو ضمن ارزش تر کردن طلای قیمت گذاری شده به دلار برای سرمایه گذاران اروپایی، موجب فزایش تقاضا برای فلز زرد می گردد.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که روز پنجشنبه به بالاترین رقم حدود یک سال گذشته رسیده بود، امروز با 0.6 درصد کاهش به 94.803 رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها