کد خبر: 196234
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است/ رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد/ روی زخم دولت نمک نپاشید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که طرح استعفا یا عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است. رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخاب‌شده است و فارغ از اینکه بنده به این رئیس‌جمهور رأی داده باشم یا خیر این رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد.

طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است/ رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد/ روی زخم دولت نمک نپاشید
کد خبر: 196234
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- تندروها در ادامه اقدامات تخریبی خود گاهی سخن از استعفا به میان می‌آورند و گاه در مجلس طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور را دنبال می‌کنند؛ گرچه بسیاری از اصولگرایان علیرغم حمایت اولیه حالا صحبت از لزوم انسجام و حمایت از دولت را به میان می‌آورند اما همچنان برخی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری در مجلس به دنبال عدم‌کفایت رئیس‌جمهور هستند.

در همین رابطه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مطرح‌شدن طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: طرح استعفا یا عدم‌کفایت رئیس‌جمهور توهین به رأی مردم است. در شرایط کنونی باید به دولت و رئیس‌جمهور کمک کنیم. طرح چنین مسائلی تنها در جامعه التهاب ایجاد می‌کند و مورد تأیید نیست.

او تأکید کرد: باید تا حد امکان از بیان موضوعاتی در خصوص استعفا یا عدم‌کفایت رئیس‌جمهور پرهیز شود. فضای فعلی، فضای مشارکت و کمک است. مسائلی در جامعه وجود دارد که نه مشکلات خاص دولت است و نه مشکلات خاص مجلس بلکه مشکلات مردم است. بخشی از این مشکلات ناشی از ضعف مدیریت است که باید کمک کنیم تا ضعف مدیریت برطرف شود. بخش دیگری از آن نیز ناشی از دشمنی است. زمانی که آمریکایی‌ها عهدشکنی کردند باید خودشان تاوان عهدشکنی‌شان را بدهند یعنی با شکست سیاست‌هایشان.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: طرح مباحثی را که ناشی از نگاه فوق‌العاده به کشور است نمی‌پذیرم. رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخاب‌شده است و فارغ از اینکه بنده به این رئیس‌جمهور رأی داده باشم یا خیر این رئیس‌جمهور باید به کار خود ادامه دهد. کشور ما دوران مختلفی را پشت سر گذاشته است ولی همواره روند رو به قدرتش را حفظ کرده است. به نظر من موضوعات اخیر هم خواهد گذشت ولی محاسبه ملت بر روی ما زمانی خوب خواهد بود که مردم فکر کنند ما مشارکت جویانه و همدلانه کار می‌کنیم نه اینکه در این شرایط نمک بر روی زخم همدیگر بپاشیم.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: درجاهایی که دولت ضعف دارد باید ضعف‌ها برطرف شود و درجاهایی که کمبود ناشی از تحریم‌ها است هم ملت و هم مجلس باید درک کند. اما درجاهایی که کم‌کاری است در قالب سیاست‌های نظارتی باید پیگیری شود.

این نماینده با انتقاد از ضعف‌های مدیریتی در دولت، ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها سرعت عمل ندارند البته فعلاً اسم نمی‌برم اما برای مثال در حوزه‌های مرزی کشور شاهد ضعف مدیریتی هستیم.

فلاحت پیشه با اشاره به اعتصاب در بازار تهران، گفت: برخی از تصمیماتی که در دولت گرفته می‌شود بدون حضور اصناف است. درحالی‌که اصناف باید حتماً در تصمیمات اقتصادی دولت حضور داشته باشند و نظرشان را بگویند، چون این تصمیم در سرمایه و سرنوشت آن‌ها اثر دارد. اگر در تصمیمات اقتصادی دولت نماینده اصناف حاضر بودند با اعتصاباتی که رخ داد مواجه نمی‌شدیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر لزوم تقویت اعتماد مردم، تأکید کرد: من معتقدم اعتماد یک رابطه دوجانبه است و اگر مسئولان بتوانند برخی از مشکلات کشور را حل کنند و در گفتارشان صداقت داشته باشند اعتماد ایجاد می‌شود. زمانی که در جامعه مشکلات مختلف حل نشود و بحران‌ها محول یا منتقل می‌شوند، روزبه‌روز اعتماد مردم کمتر می‌شود اما اگر دولت ورود پیدا کند و برخی مشکلات را حل کند اعتماد بیشتر می‌شود. باید با مردم صادق بود و مردم را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها