کد خبر: 206438
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

زهرا ساعی عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح افزایش سهمیه زنان در مجلس در حال پخته شدن است/ برای تصویب این طرح لابی‌هایی داریم/ حضور زنان در مجلس بیشتر شود تصویب قوانین مربوط به زنان سرعت می‌گیرد

یک عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید که طرح سهمیه زنان در مجلس با رویکرد ارتقای جایگاه زنان در کشور به‌ویژه در جایگاه قانون‌گذاری در حال تدوین است.

طرح افزایش سهمیه زنان در مجلس در حال پخته شدن است/ برای تصویب این طرح لابی‌هایی داریم/ حضور زنان در مجلس بیشتر شود تصویب قوانین مربوط به زنان سرعت می‌گیرد
کد خبر: 206438
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته پیش پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان خبر از تهیه طرحی از سوی فراکسیون زنان مجلس داد که در پی افزایش حضور زنان در مجلس با در نظر گرفتن سهمیه برای آن‌ها در انتخابات مجلس است. زهرا ساعی نماینده تبریز یکی از دیگر اعضای این فراکسیون است که این طرح را با رویکرد ارتقای جایگاه زنان در کشور به ویژه در جایگاه قانون گذاری می‌داند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»‌، با بیان اینکه جامعه زنان بخصوص بعد از پیروزی انقلاب توفیقات خوبی را کسب کرده است که به دلیل همت و استمرار زنان کشورمان بوده است،‌ادامه می‌دهد: زنانی که در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند نگاه مثبتی دارند که راه را برای حضور زنان دیگر در مجلس باز کنند.

ساعی می‌گوید: تعداد زنان در مجلس کم است و برای تصویب بسیاری از طرح‌ها باید با مردان لابی و رایزنی کنیم تا بتوانیم آن‌ها را قانع کنیم؛ مسلما اگر تعداد زنان در مجلس بیشتر باشد، به‌ویژه تصویب قوانین مربوط به زنان، کودکان و خانواده با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و رای آوری این طرح‌ها بالا می‌آورد.

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: با مقایسه مجالس کشورهای منطقه که بارها آمار آن منتشر شده شاهد هستیم با توجه به وجود زنان متخصص و شایسته و توانمند، نرخ شاخص‌های رتبه‌بندی و مشارکت زنان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در ایران پایین است. بنابراین تصویب این طرح تبعیض مثبت قائل شدن است که قانون گذار به گونه‌ای عمل کند که راه به نفع زنان باز شود.

ساعی ادامه داد: طرح سهمیه زنان در مجلس در حال پخته شدن است و زمان ارجاع آن به مجلس مشخص نیست. ما حتما لابی‌هایی را خواهیم داشت تا این طرح تصویب شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم اعتماد مجلس برای حضور زنان در هیات‌رئیسه چقدر احتمال می‌دهید این طرح رای بیاورد؟، گفت: ما تلاشمان را می‌کنیم. ما مسئول هستیم که این هدف را دنبال کنیم اگر از به نتیجه رسیدن ناامید باشیم هیچ اقدامی را نمی‌توانیم انجام دهیم. وظیفه‌ ما به عنوان زنانی که در مجلس حضور داریم این است که در جهت توسعه مشارکت زنان بخصوص در حوزه سیاسی و در جایگاه قانون گذاری تلاش‌هایی را داشته باشیم و تلاشهایمان به هر جهت بیشتر از مردان باید باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: باید ما بیشتر به فکر هم جنس خودمان باشیم و آنچه را در حیطه اختیاراتمان است انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم. ما در راستای ارتقای جایگاه زنان این طرح را آماده می‌کنیم و امید داریم که مردان هم متقاعد شوند و به این طرح رای بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها