کد خبر: 206476
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۶:۱۸:۰۰
| |

کند شدن رشد اقتصادی روسیه

وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد پیش بینی خود از رشد این کشور را به دلیل تنش های ژئوپلتیکی و افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده کاهش داده است.

کند شدن رشد اقتصادی روسیه
کد خبر: 206476
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۶:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مطبوعات روسی گزارش کردند انتظار می‌رود اقتصاد روسیه سال 2018 را با رشدی معادل 1.4 درصد به پایان برد. در شش ماهه دوم سال 2017 اقتصاد روسیه رشدی 2.1 درصدی را تجربه کرده بود.

یکی از منابع آگاه در وزارت توسعه اقتصادی گفت: به دلیل تغییر در مولفه‌های کلان اقتصادی و تصمیم گیری برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، سال آسانی پیش رو نخواهیم داشت. بانک مرکزی روسیه پیشتر هشدار داده بود که با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، نرخ بهره های کنونی در معرض خطر قرار خواهند گرفت و نرخ های مالیاتی بالاتر به معنای تورم بالاتر خواهد بود.

نرخ تورم روسیه 2.4 درصد است که پایین ترین سطح از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شود. بانک مرکزی رسیدن به تورم 4 درصدی را هدف گذاری کرده است. ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد روسیه اکنون ماهیتی تورمی دارند و بسیاری از آن ها به دلیل تصمیم مالیاتی جدید دولت بروز کرده‌اند.

بانک مرکزی روسیه ماه پیش و هنگامی که نرخ بهره را به 7.25 درصد افزایش داد اعلام کرده بود: با توجه به سیاست های مالیاتی، بانک مرکزی روسیه توجه بیشتری به تبعات ثانویه خواهد داشت که در حال حاضر کمتر محسوس هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها