4 میلیون و 100 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد

یک مقام مسئول گفت: تاکنون 4 میلیون و 100 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 5 هزار و 432 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

4 میلیون و 100 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد
کد خبر: 206487
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون 4 میلیون و 100 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 5 هزار و 432میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: بنابر آمار تا تاریخ 26 خرداد، 50 درصد مطالبات گندمکاران به حسابشان واریز شد ،ضمن آنکه مجموع مطالبات گندمکاران از ابتدای خرید تا 15 اردیبهشت به طور کامل تسویه حساب شده است.

اسفندیاری پور از کاهش خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بخشی از این کاهش میزان ناشی از نگه داری گندم نزد کشاورزان به سبب افزایش قیمت و بخش دیگر فروش به خارج از سیستم دولتی است.

این مقام مسئول خوزستان،گلستان و فارس را از استان های برتر تولیدکننده گندم برشمرد.

مجری طرح گندم با بیان اینکه برداشت در مناطق گرم و خشک جنوب به پایان رسیده است، افزود: تاکنون 26 استان وارد چرخه برداشت شده اند و در روزهای آتی استان های باقی مانده به این چرخه افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تولید گندم از مرز 13 میلیون و 200 تا 13 میلیون و 300 هزارتن فراتر خواهد رفت،بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود که امسال حدود 10 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال کیفیت گندم تولیدی ناشی از کنترل آفت سن،آموزش کشاورزان و اصلاح جدول پاکی خرید، بسیار مناسب است.

به گفته وی با توجه به آنکه امسال به میزان کافی گندم تولید می شود، نیازی به واردات نخواهیم داشت.

اسفندیاری پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه بیش از 250 تن بذر برای کشت سال آینده، میان کشاورزان توزیع شده است، تصریح کرد: به گندمکاران توصیه می شود که از آتش زدن بقایای گندم در مزارع خود اجتناب کنند، ضمن آنکه گندم تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند چرا که سیستم پرداخت دولتی این اطمینان را به کشاورزان می دهد که 50 درصد مطالبات آنها پس از ورود به سامانه پرداخت خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها