70 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شد/رشد 80 درصدی تولید نسبت به سال قبل

یک مقام مسئول گفت:تاکنون 70 درصد مطالبات کلزاکاران معادل 490 میلیارد تومان پرداخت و مابقی به مرور به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

70 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شد/رشد 80 درصدی تولید نسبت به سال قبل
کد خبر: 216611
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۰:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی ،از خرید 245 هزارتن کلزا خبر داد و گفت: تا کنون 70 درصد مطالبات کلزاکاران معادل 490 میلیارد تومان پرداخت و مابقی پس از درج در سامانه به مرور به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته وی تا به امروز خرید کلزا نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد داشته است.

مهاجر، گلستان را با تولید 110 هزارتن و خوزستان و مازندران را با تولید 31 هزار تن از استان های برتر تولید کلزا برشمرد.

مجری طرح دانه های روغنی با بیان اینکه تولید کلزا به 300 هزارتن خواهد رسید،افزود: با توجه به افزایش 80 درصدی تولید کلزا نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می شود که امسال 15 درصد روغن از منابع داخلی تولید شود که با این شرایط ، 450 میلیون دلار در واردات دانه های روغنی صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

این مقام مسئول از رشد 5.3 درصدی تولید روغن خبر داد و گفت: سال گذشته 9.7 درصد روغن از منابع داخلی تولید شد درحالیکه امسال پیش بینی می شود این رقم به 15 درصد افزایش یابد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه طرح توسعه دانه های روغنی مورد عنایت مقام معظم رهبری است؛بنابراین با استمرار برنامه افزایش ضریب خوداتکایی روغن انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور بخش قابل توجهی از روغن مورد نیاز در داخل تولید شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها