حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هیچ کس ضربه زدن به اموال عمومی را تایید نمی‌کند/ مدعی‌‌العموم در مواردی که مسئولان کم‌کاری می‌کنند، ورود کند/ مردم حق اعتراض دارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدعی‌العموم در جاهایی که نقص و کم‌کاری از طرف مسئولان است ورود کند و حتما به عنوان مدعی‌العموم حکم بدهد.

هیچ کس ضربه زدن به اموال عمومی را تایید نمی‌کند/ مدعی‌‌العموم در مواردی که مسئولان کم‌کاری می‌کنند، ورود کند/ مردم حق اعتراض دارند
کد خبر: 216894
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به تجمعات اخیر و اعتراضات مردم، گفت: من معتقدم که به دلیل اینکه به یکسری از انتقادات توجه نشد این انتقاد به اعتصاب و اعتراض رسید و این اعتصابات و اعتراضات به اغتشاشات محدود رسید. البته کسبه و بازاریان برای پایان دادن به سوءاستفاده بعضی از افراد به اموال عمومی و امنیت عمومی همکاری کردند.

او ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که در هر حوزه‌ای مدیری مسئول شود تا مشکلات و حتی انتقادات کوچک را بررسی کند. در این شرایط مشخص می‌شود که کم‌کاری و سوء مدیریت وجود دارد یا خیر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ملت ما در شرایط سخت‌تر هم همراه بودند و در قضایایی که شکل گرفت درست است که هیچ کس ضربه زدن به اموال عمومی و مولفه‌های امنیت ملی را تایید نمی‌کند اما واقعیتی که همواره باید مورد نظر قرار بدهیم توجه به خواسته‌های اصناف، بازاریان و گروه‌هایی است که اعتراض دارند. همانطور که مردم درک می‌کنند مسئولان هم باید درک کنند و مشکلات مردم را حل کنند.

فلاحت پیشه گفت: اینکه مدعی‌العموم در جاهایی که نقص و کم کاری از طرف مسئولان هست، ورود کند و حتما به عنوان مدعی‌العموم حکم بدهد مورد اقبال همگانی است. باید برای مردم مشخص شود که سوء مدیریت و یا ضعف مدیریت و بخصوص کم کاری برای مردم وجود ندارد. دولت و مجلس به دنبال این هستند که در قالب یکسری تصمیمات اساسی بخشی از مشکلات را در آینده حل کنند.

او ادامه داد: دولت باید نهایت تلاش خود را انجام دهد تا مشکلات را حل کند. اگر دولت بتواند بخشی از مشکلات را حل کند آن زمان مردم بیشتر حرف دولت را تایید می کنند. مشکلات حل نشده و زمین مانده باعث می‌شود که عملا حرف مردم بر روی ارتقای شاخص‌های اقتصادی و کاهش ناامنی ذهنی اقتصاد مردم تاثیر نداشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: به رسمیت شناختن تجمعات قانون دارد و باید برای تجمعات با وزارت کشور هماهنگی شود اما تجمعات اخیرا عمدتا هماهنگ نشده بوده است. افراد می‌توانند به منظور تجمع از وزارت کشور در خواست مجوز کنند و در حال حاضر امکان قانونی آن وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها