کد خبر: 216899
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۰:۴۱:۰۰
| |

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

تملک مقبره شهدای مشروطه انجام شد/ عملیات مرمت تا پایان تیرماه آغاز می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تملک آرامگاه شهدای مشروطه توسط مدیریت شهری و آغاز عملیات مرمت تا پایان تیرماه خبر داد.

تملک مقبره شهدای مشروطه انجام شد/ عملیات مرمت تا پایان تیرماه آغاز می‌شود
کد خبر: 216899
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از گذشتِ 3 روز از بازدید اعضای شورای شهر، شهردار منطقه 11 و مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران از مقبره‌ی شهدای مشروطه، ولی الله شجاع پوریان امروز با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران برای رسیدگی به خانه مشاهیر گفت: یکی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری در این دوره تملک خانه مشاهیر است، اما از آن جا که برخی از آن‌ها مشکلاتی از حیث مالکیت، معارض و ... دارند، تملک زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این میان بحث تامین اعتبار است، عنوان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را مأمور کردیم املاک ارزشمند میراثی را در شهر تهران شناسایی کند و در این حوزه کار کارشناسی انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها در تأمین اعتبار، به دلیل شرایط نامناسب نگه‌داری از آرامگاه شهدای مشروطه، اقدامات مربوط به تملک بنا در سال 97 انجام شد و متصرف به زودی ملک را تحویل خواهد داد.

شجاع پوریان با بیان اینکه از 6 ماه گذشته اقدامات اولیه برای خرید آرامگاه شهدای مشروطه آغاز شد، گفت: در حال حاضر فاز اول مطالعاتی برای مرمت بنا به اتمام رسید و تا انتهای تیر پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود عملیات مرمت یک سال به درازا بکشد و پس از آن بنا برای بازدید در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها