کد خبر: 217004
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

رفتار کی‌روش کاملاً غیر ورزشی و غیر عقلانی بود/ برانکو خویشتن‌داری کرد/ مدیریت فوتبال یک کشور دست سرمربی تیم ملی نیست

ذوالفقارنسب درباره واکنش برانکو به صحبت‌های کی‌روش گفت: «فکر می‌کنم برانکو خویشتن‌داری کرد و به‌آرامی جواب کی روش را داد. جوابیه برانکو بسیار ملایم‌تر از صحبت‌های کی روش بود.»

رفتار کی‌روش کاملاً غیر ورزشی و غیر عقلانی بود/ برانکو خویشتن‌داری کرد/ مدیریت فوتبال یک کشور دست سرمربی تیم ملی نیست
کد خبر: 217004
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دعوای کی‌روش و برانکو بعد از پایان کار ایران در جام جهانی حاشیه‌های زیادی را برای فوتبال ایران به همراه داشته است. تیم ملی که باید خود را برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا آمده کند درگیر حواشی زیادی شده است و تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال نه‌تنها نتوانستند این حواشی را برطرف کنند بلکه با بیانیه‌ها خود به آن دامن زدند.

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت و مربی فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادانلاین درباره دعوای کی‌روش و برانکو بعد از بازی‌های جام جهانی و تأثیری که بر فوتبال ایران می‌گذارد گفت: «صحبت‌هایی که آقای کی‌روش فردای بازی ایران انجام دادند به‌هیچ‌وجه ضرورت نداشت. این صحبت‌ها مبنای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نداشت و رفتاری کاملاً غیرورزشی و غیرعقلانی بود. این حواشی نه به نفع تیم ملی است و نه به نفع باشگاه‌ها؛ حتی به نفع خود کی‌روش و برانکو هم نیست.»

این بازیکن پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: «کی‌روش می‌توانست این صحبت‌ها را در دفتر فدراسیون فوتبال مطرح و حل کند. اما متأسفانه روش دیگری را در پیش گرفت. او می‌توانست شکایتی علیه برانکو تنظیم کنند و یا از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست می‌کرد به این موضوع رسیدگی کند؛ ولی ترجیح داد آن را در تلویزیون و در رسانه ملی مطرح کند.»

ذوالفقارنسب درباره واکنش برانکو به صحبت‌های مربی تیم ملی بعد از بازی‌های جام جهانی هم گفت: «فکر می‌کنم برانکو خویشتن‌داری کرد و به‌آرامی جواب کی‌روش را داد. جوابیه برانکو بسیار ملایم‌تر از صحبت‌های کی‌روش بود.»

پیشکسوت فوتبال ایران ضمن انتقاد از بیانه مهدی تاج و فدراسیون فوتبال گفت: «فکر می‌کنم تاج در شرایط بسیار بحرانی این صحبت‌ها را مطرح کرده است. البته معتقدم تاج در رابطه با صحبت‌ها و تهمت‌های کی‌روش ملایمت نشان داد. فدراسیون نباید یک‌طرفه به این موضوع ورود پیدا می‌کرد.»

ذوالفقارنسب ادامه داد: «فدراسیون فوتبال تنها می‌خواهد بازی‌های جام ملت‌ها را با کی‌روش به پایان برساند؛ اما فدراسیون‌نشین‌ها فراموش نکنند تیم ملی ژاپن که شب گذشته با بلژیک بازی کرد و بلژیک را تحت‌فشار قرار داده بود تنها 3 ماه است که با سرمربی جدیدش همکاری می‌کند. همه این تأثیرگذاری و شخصیت را همین مربی در این مدت کم به تیم ملی ژاپن تزریق کرده است.»

این مربی پیشین فوتبال کشور ضمن انتقاد از رفتارهای فدراسیون فوتبال با کی‌روش و ضعف تصمیم‌گیری در بین مدیران فدراسیون عنوان کرد: «مدیریت فوتبال یک کشور فقط دست سرمربی تیم ملی آن کشور نیست و فدراسیون باید عملکردی قدرتمندتر دراین‌باره از خودش نشان بدهد.»

ذوالفقارنسب ضمن انتقاد از کارنامه کی‌روش در تیم ملی ایران گفت: «خوشحال می‌شوم جام ملت‌ها را با کی‌روش با جام به پایان برسانیم؛ اما تیم ملی با کی‌روش کدام جام را کسب کرده است؟ متأسفانه فوتبال ایران تاکنون با تفکرات آقای کی‌روش موفق نبوده و تنها توانسته به جام جهانی صعود کند. به‌هرحال امیدوارم کی‌روش در جام ملت‌ها بتواند فوتبال ایران را موفق کند و بتوانیم بعد از 40 سال دوباره قهرمان آسیا شویم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها