کد خبر: 217017
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۶:۰۱:۰۰
| |

وزارت ارتباطات؛

105 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای نوپا پرداخت شد

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات گفت:105 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده از سال 1394 که کار بررسی تقاضاها آغاز شد و تاکنون به کسب و کارهای نوپا پرداخت شده که از این تعداد 225 پرونده در تهران و 140 پرونده به استان‌ها مربوط می‌شود. ​ ​

105 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای نوپا پرداخت شد
کد خبر: 217017
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۶:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن صمیمی روز سه شنبه در نشست خبری معرفی زنجیره اقدام های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپای بخش آی.سی.تی گفت: 365 پرونده از سال 1394 مورد بررسی قرار گرفته است که در مجموع 178 میلیارد تومان وام برای آنان در نظر گرفته شده، تاکنون 195 پرونده کسب و کارنوپا به بانک عامل معرفی شده اند که 105 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است .


وی خاطرنشان کرد: محور هایی برای اعطای تسهیلات به کسب و کارهای نوپا مشخص شده که به نوعی جهت گیری وزارت ارتباطات است و شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوا و امنیت می‌شود.


صمیمی تلاش برای بازنگری در محورهای اعطای تسهیلات که از ابتدای امسال نیز آغاز شده، یادآور شد و گفت: تدوین برنامه جدید شامل 6 محور است که مشمول حمایت از توسعه نرم‌افزار خدمات کاربردی و تامین محصولات تکمیلی در حوزه بیگ دیتا، حمایت از توسعه خدمات و زیر ساخت های رایانش ابری، حمایت از اینترنت اشیا، حمایت از محصولات راهبردی و زیرساختی آزمایشگاهی و توسعه محتوا و ارایه خدمات و امنیت در دو بخش خدمات و محصولات می‌شود.


وی اضافه کرد: برنامه تشکیل کارگروه وجوه اداره شده در همه استان ها پیش بینی شده و تشکیل این کارگروه رسیدگی به کارها در استان ها را تسریع خواهد کرد.


به منظور ارتقا و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه های نرم افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ICT؛ وجوهی از محل منابع داخلی شرکتهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان وجوه اداره شده تخصیص داده شده است.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و برای حمایت از پروژه ها و طرح های توسعه ای اشتغال آفرین و یا صادرات کالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیر دولتی از محل این منابع تسهیلاتی را به شرکت‌های واجد شرایط اعطا می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها