معاون  وزیر صنعت، معدن و تجارت:

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی و صنعتی را به دلیل بدهکار بودن، ندارد.

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد
کد خبر: 217206
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: فعالان بخش خصوصی استان در این جلسه اوضاع کشور را خوب تشریح کردند و این نشان می دهد کاملا مسائل را رصد و درک می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ماموریت و مسئولیت بخش صنعت از سایر بخش ها بیشتر است، بیان کرد: اگر جدی نباشیم و تلاش جهادی نکنیم نمی توانیم پاسخگو خوبی باشیم.

وی ادامه داد: ستادی در مرکز برای رصد روزانه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل داده ایم تا بتوانیم چاره ای برای آن بیابیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور عراق می تواند تهدید ناشی از تحریم های اقتصادی را به فرصت تبدیل کند.

نجفی ادامه داد: باید بر اسای مزیت های زیر ساختی ونیروی انسانی طرح های اولویت دار در این استان مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه مذکور باید ظرف حداقل سه ماه انجام شود، افزود: در این مطالعه مشخص شود چه طرح های کوچک و متوسطی برای سرمایه گذاری باید معرفی شود.

وی بیان کرد: هدف ما این است که استان را ظرف سه سال اینده به حد سرانه صنعت کشور برسانیم لذا این مطالعه جزو ضروریات است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در 10 شهرستان کردستان 10 طرح مزیت دار صنایع کوچک ظرف یک ماه مطالعه شود و ما هم در کشور به ایجاد و رونق این واحدها کمک خواهیم کرد.

وی از اضافه شدن کردستان به پنج استان اجرای طرح پوشاک خبر داد و اظهارداشت: باید به دنبال طرح هایی که اشتغال ایجاد می کند و بازار دارد، باشیم و یکی از این طرح ها هم طرح پوشاک است.

نجفی همزمان با قطعی برق سالن برگزاری این جلسه عنوان کرد: قطعی برق برای صنایع ما مشکلاتی ایجاد کرده و برای حل آن دستوراتی در این رابطه داده شده است.

وی بیان کرد: قرار شده ظرف یک ماه آینده جلسه ای از ستاد تسهیل ورفع موانع تولید کشور به استان کردستان اختصاص پیدا کند که در آن به دو موضوع تامین مواد اولیه و بانک‌ها پرداخته خواهد شد.

وی اظهارداشت: چون در حال حاضر کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفته براساس قانون هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد تولیدی را ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای روستایی حتی چک برگشتی هم نباید مورد توجه و نظر بانک ها قرار داده شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها