کد خبر: 217213
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۹:۰۰
| |

کتاب‌هایی برای مقابله با کودک‌آزاری

یک ناشر که مجموعه کتاب‌هایی با موضوع مقابله با کودک‌آزاری را ویژه کودکان منتشر کرده با اشاره به حوادث اخیر در یکی از مدرسه‌های تهران، از افزایش میزان استقبال برای خرید چنین مجموعه‌هایی خبر داد.

کتاب‌هایی برای مقابله با کودک‌آزاری
کد خبر: 217213
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یک ناشر که مجموعه کتاب‌هایی با موضوع مقابله با کودک‌آزاری را ویژه کودکان منتشر کرده با اشاره به حوادث اخیر در یکی از مدرسه‌های تهران، از افزایش میزان استقبال برای خرید چنین مجموعه‌هایی خبر داد.

داوود فرزانه، مدیر انتشارات غنچه اظهار کرد: مجموعه تالیفی چهارجلدی که به موضوع کودک‌آزاری و چگونگی مقابله با این پدیده شوم در جامعه می‌پردازد، کار کودکانه‌ای است که در سال 95 با شعرهایی از مریم اسلامی و کار تصویرگری غزاله بیگدلو منتشر شده و با توجه به حوادث اخیر و تعرض به بچه‌ها در یک مدرسه بار دیگر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته؛ به طوری که طی 15 روز حدود 500 نفر فقط با خود من برای خرید این کتاب تماس گرفتند. اگرچه بحث فروش قاعدتا بر عهده پخشی‌هاست.

او گفت: بسیاری از آن‌چه در جامعه وجود دارد پاسخگوی نیاز بچه‌های ما نیست و اگر هم هست با نیازهای فرهنگی ما تطابق ندارد. کتاب‌های ترجمه‌ای ممکن است به بحث صیانت از خود پرداخته باشند اما با فرهنگی بومی و ملی ما تناسبی ندارند. بنابراین بچه‌های ما درباره مسائلی که هنوز در جامعه تابو محسوب می‌شود راهکار ایمنی نمی‌شناسند. نه در خانواده‌ها و نه در مدارس و نه حتی در ادبیات ردپایی از این مسائل نیست.

این ناشر افزود: در سال 95 سرایش شعر این مجموعه که در زمره کتاب‌های سفارشی است، به درخواست دکتر فهیمه شانه که مدیریت گروه کودک موسسه انتشاراتی ما را بر عهده دارد و دارای مدرک دکترای ادبیات است به خانم اسلامی داده شد. مخاطبان این کتاب کودکان پیش‌دبستانی هستند و کتاب از فروش خوبی برخوردار بوده و به زودی به چاپ سوم می‌رسد. این موضوع با توجه به استقبال زیادی که برای دریافت این کتاب در روزهای اخیر صورت گرفته به خوبی نشان می‌دهد که نویسندگان داخلی باید در بحث تابوشکنی گام‌های بزرگ‌تری بردارند؛ گامی که مریم اسلامی به خوبی ان را برداشت.

به گفته داوود فرزانه، مجموعه مذکور که موفق به دریافت عناوینی مثل منتخب کتاب سال جشنواره رشد شده، اگرچه کتابی تألیفی است ولی تصویرگری آن به گونه‌ای است که بسیاری از افراد تصور می‌کردند این کتاب در زمره کتاب‌های خارجی است.

«دست نزنی به تنم»، «به مامان و بابام می‌گم»، «دوست ندارم بوسم کنی» و «جلو نیا جیغ می‌زنم» کتاب‌های این مجموعه چهارجلدی هستند.

در همین زمینه فهیمه شانه نیز از عزم این موسسه انتشاراتی برای نشر مجموعه کتابی داستانی ویژه کودکان گروه سنی «ب» (سال‌های اول تا سوم دبستان) با موضوعیت جلوگیری از کودک‌آزاری خبر داد و گفت: طرح و ایده این کار شکل گرفته ولی هنوز نویسنده و تصویرگر آن مشخص نشده است. آن‌چه بدیهی است بیشترین آسیب معضل کودک‌آزاری، کودکان پیش‌دبستان بویژه در سنین چهار تا شش سال هستند و ما تلاش داریم مثل کار قبلی اثری شاد متناسب با روحیات بچه‌ها ولی با موضوعی تلخ را به آنان عرضه کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها