ضمن سفر حسن روحانی به اتریش صورت گرفت

از استقبال رسمی در کاخ هوفنهایم تا عقد قرارداد برای مدیریت آب

حسن روحانی رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه در کاخ هوفنهایم وین مورد استقبال رسمی الکساندر فان دربلن رییس جمهوری اتریش قرار گرفت.

از استقبال رسمی در کاخ هوفنهایم تا عقد قرارداد برای مدیریت آب
کد خبر: 217235
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری عصر روز گذشته و پس از دیدار و گفت و گو با مقامات سوئیس برن را به مقصد وین پایتخت اتریش ترک کرد. پس از مراسم استقبال، مذاکرات خصوصی روحانی و الکساندر فان دربلن رئیسان جمهور دو کشور در کاخ هوفنهایم آغاز شده است.


دفتر صدر اعظم اتریش در آستانه سفر رئیس جمهوری کشورمان به وین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این کشور و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ قراردادهای بانکی با ایران در شرایط سخت کنونی هستند.


بر اساس این بیانیه رئیس جمهوری ایران و همچنین سباستین کورتس صدراعظم اتریش در جریان این سفر بر ضرورت اجرای برجام تاکید خواهند کرد.


در جریان این سفر چند تفاهم نامه از جمله قراردادهایی در زمینه همکاری در حوزه های حمله و نقل و مدیریت آب بین دو کشور امضا خواهد شد.


محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت ایران که روحانی را در این سفر همراهی می کند ، در دیدار رئیس دفتر اقتصادی اتریش، قراردادی باعنوان «اتریش-ایران، چشم اندازهای همکاری های اقتصادی» را امضا می کنند. تعداد زیادی شرکت اتریشی در ایران فعال هستند. اتریش و اتحادیه اروپا مصمم هستند قراردادهای بانکی با ایران را در شرایط سخت کنونی حفظ کنند.


به نوشته روزنامه اشتاندارد روحانی در سفر به وین، به همراه همتای اتریش خود و وزیر اقتصاد این کشور، از دفتر اقتصادی اتریش بازدید می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها