عملیات نظامی عراق علیه داعش در دیالی و صلاح‌الدین

نیروهای عراقی عملیات نظامی جدیدی را با هدف تعقیب داعش در دو استان دیالی و صلاح الدین آغاز کردند.

عملیات نظامی عراق علیه داعش در دیالی و صلاح‌الدین
کد خبر: 217262
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نیروهای عراقی از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تامین امنیت در مناطق شرق دیالی و استان صلاح‌الدین خبر دادند و این اقدام پس از عملیات آدم‌ربایی و قتل‌هایی که اخیرا داعش انجام داد، صورت گرفت.

به گزارش روسیاالیوم، در همین راستا، یحیی رسول، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تاکید کرد: این عملیات با نظارت و هماهنگی فرمانده عملیات مشترک، ارتش و پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع، حشد شعبی، پلیس دیالی و صلاح‌الدین و نیز با هماهنگی نیروهای پیشمرگ کرد و با تکیه بر نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا صورت گرفت.

رسول همچنین تصریح کرد: نیروهای واکنش سریع در عملیات "گرفتن انتقام شهدا" جهت پاکسازی مناطق در شرق مسیر دیالی و صلاح الدین، توانستند اهداف خود را محقق ساخته و به ایست‌های نیروهای پیشمرگ برسند و موفق شدند که هشت کمربند انفجاری و دو خمپاره را کشف کنند.

وی در ادامه افزود: این نیروها تجهیزات باقی‌مانده داعش را منهدم، 21 بمب کنار جاده‌ای را خنثی، کامیون انتقال آب و خودروهایی نظامی را کشف و روستاهای آغا مشیت، شیراوه، بلکانه، النهران و بلکا را پاکسازی کردند.

این عملیات پس از کشف جسد هشت تن از اشخاص ربوده‌ شده به دست داعش در مسیر ارتباطی بین صلاح الدین و دیالی در هفته گذشته صورت گرفت؛ این اشخاص از اهالی دو استان کربلا و الانبار بودند.

منبع:‌ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها