ترقی:

نامه سلیمانی پشتوانه نظامی سخنان روحانی

ترقی نوشت:صحبت‌های آقای روحانی مبنی بر اینکه اگر اجازه فروش نفت ما را ندهید ما هم اجازه خروج نفت از منطقه را نمی‌دهیم، موضع نظام جمهوری اسلامی بود و همه نیز از آن حمایت می‌کنند. نامه حمایتی سردار سلیمانی نیز در همین راستا نوشته شده تا نشان دهد که همه نیروهای نظامی و سپاه پاسداران پشت این تصمیم هستند.

نامه سلیمانی پشتوانه نظامی سخنان روحانی
کد خبر: 217329
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۰۶:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا معاون بین‌الملل حزب موتلفه در یادداشتی نوشت: دولت آقای روحانی تاکنون بر اساس تعهدات غربی‌ها برنامه‌ریزی کرده بود اما عهدشکنی و پایبند نبودن آنها به تعهدات خود موجب شد که سیاست‌های قبلی دولت استمرار نیابد. نباید هم ادامه می‌یافت زیرا شاهد بودیم که با وجود روی خوش دولت به غرب و امریکا، همچنان بر طبل دشمنی خود می‌کوبند.

امریکایی‌ها و ترامپ اکنون به دنبال تحریم نفتی ایران هستند. سیاستی را اتخاذ کرده‌اند تا تمامی منافذ تنفسی ایران را تا آبان ماه ببندند. بدون شک در این شرایط دولت باید سیاست‌های خود را تغییر داده و موضع مقتدرانه‌ای در برابر این توطئه‌ها اتخاذ کند.

صحبت‌های آقای روحانی مبنی بر اینکه اگر اجازه فروش نفت ما را ندهید ما هم اجازه خروج نفت از منطقه را نمی‌دهیم، موضع نظام جمهوری اسلامی بود و همه نیز از آن حمایت می‌کنند. نامه حمایتی سردار سلیمانی نیز در همین راستا نوشته شده تا نشان دهد که همه نیروهای نظامی و سپاه پاسداران پشت این تصمیم هستند.

اعلام حمایت سردار سلیمانی از این اقدام به خاطر این بود که دنیا بداند، حرف‌های روحانی صرفا یک حرف سیاسی نیست و پشتوانه نظامی مقتدرانه منطقه‌ای نیز پشت سر خود دارد و همان‌طور که مواضع رییس جمهور باعث افزایش قیمت نفت از روز سه‌شنبه شد، نامه سردار سلیمانی و اعلام حمایت او نیز حتما موجب عقب‌نشینی دشمن از این موضع نابخردانه خواهد شد. همان گونه سردار سلیمانی در نامه خود نوشته‌اند این همان آقای روحانی است که ما می شناختیم و به همین خاطر هم در روزهای اخیر شاهد اعلام مواضع حمایتی اصولگرایان نسبت به دولت بودیم.

بدون شک هر موضع‌گیری خوب مسوولان دولتی که حاکی از اقتدار ملی و منفعل نبودن ملت در برابر دشمن باشد و هر موضعی که به نفع مصالح و منافع ملی باشد، مورد حمایت همه قرار می‌گیرد. این اولین بار نیست که چنین حمایتی از موضع‌گیری مسوولان می‌شود و همواره از مواضع درست آنها حمایت کرده‌ایم ، طبیعی است در مقابل مواضعی که به نظرمان مغایر منافع و مصالح ملی است نیز ساکت نمانده و انتقاد می‌کنیم.

امیدواریم که دولت و همه جریان‌های سیاسی با درک صحیح از شرایط و موقعیت کشور از انسجام ملی استقبال کرده و در راستای منافع ملی سیاست های درستی را اتخاذ کنند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها