کد خبر: 217340
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد:

تماس برای جمع‌آوری زباله‌های خشک با شماره 137

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه در هر محله تهران حداقل یک کانکس بازیافت زباله وجود دارد، گفت: همچنین شهروندان می‌توانند پس از جمع آوری زباله‌های خشک، با شماره 137 تماس بگیرند و زباله‌های خود را تحویل دهند.

تماس برای جمع‌آوری زباله‌های خشک با شماره 137
کد خبر: 217340
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا شریفی‌فرد معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، بحران زباله‌گردی را ناشی از دلایل متعدد دانست و اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1384 وظایفی را برای بیش از 20 دستگاه در کشور تعریف و تعیین کرده که متاسفانه در حال حاضر مغفول مانده است و این دستگاه‌ها به مدیریت پسماند ورود نکردند.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی و جمع‌آوری پسماند موجب مشکلاتی در سطح شهر می‌شود، افزود: در جریان تولید و دفع پسماند مراحل مختلفی وجود دارد که در قانون مدیریت پسماند و ضوابط بین المللی دنیا تعریف شده است.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری ادامه داد: دستگاه‌های متعددی باید در مرحله پیش از تولید زباله ورود کرده و به گونه‌ای مدیریت کنند که کمترین میزان پسماند تولید شود.

شریفی فرد همچنین تصریح کرد: علاوه بر این پسماندهایی که در اثر مصرف تولید می‌شوند باید بیشترین قابلیت مصرف را به همراه کمترین هزینه و آسیب‌های زیست محیطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور و وزارت صنعت و معدن در مرحله تولید و واردات کالا و محصولات، نقش اساسی را بر عهده دارند، اظهار کرد: اگر بر اساس آیین نامه اجرایی آن وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات و معضلات پسماند نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول گفت: عمده پسماندهایی که از داخل سطل‌های زباله در خیابان‌ها توسط افرادی جمع آوری می‌شود به دلیل وجود پسماندهای ارزشمند و قابل بازیافت در سطل‌های زباله است.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: قانون مدیریت پسماند و ضوابط بین‌المللی بر این تاکید دارد که ذخیره سازی پسماند باید در مبدأ تولید انجام شود. درحال حاضر در شهر تهران برای تعبیه مخازن زیر زمینی به شدت در مضیقه قرار داریم. کابل‌های انتقال برق، لوله‌های آب و شبکه‌های گاز رسانی مکان‌یابی ما را به نقاط خاص محدود می‌کند و در 22 منطقه تهران نهایتا موفق به تعبیه 600 نقطه خواهیم شد.

شریفی‌فرد که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به روش‌های تفکیک زباله در شهر تهران یادآور شد: از سال 1377 شهرداری تهران با آموزش و فرهنگ سازی کار تفکیک زباله را آغاز کرد. در حال حاضر نیز به ازای هر محله در شهر تهران، حداقل یک دستگاه کانکس بازیافت زباله وجود دارد که پسماندهای خشک را از شهروندان دریافت می‌کند. علاوه بر این شهروندان می‌توانند پس از جمع آوری زباله‌های خشک، با شماره 137 تماس بگیرند و زباله‌های خود را تحویل دهند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در قانون مدیریت پسماند وظایفی برای آن تعریف شده سازمان صدا و سیما است که متاسفانه تبلیغات در این زمینه به اندازه کافی نبوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها