کد خبر: 217390
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

واکنش محمدرضا نجفی عضو فراکسیون امید مجلس به اظهارات اخیر مجتبی ذوالنوری و توییت ترامپ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اعطای تابعیت آمریکا به 2500 ایرانی دور از ذهن است/ دستگاه‌های مسئول ورود کنند/ صحبت‌های عجولانه خلاف منافع و مصالح ملت است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: همه تلاش‌ها و مذاکرات برای این است که حداکثر منافع ملی و عمومی را با حداقل هزینه‌ها برای کشور و مردم دنبال کنیم. هر چیزی که این را مخدوش کند باطل است و نباید اتفاق بیفتد.

اعطای تابعیت آمریکا به 2500 ایرانی دور از ذهن است/ دستگاه‌های مسئول ورود کنند/ صحبت‌های عجولانه خلاف منافع و مصالح ملت است
کد خبر: 217390
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در واکنش به توییت ترامپ در ادامه ادعای مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر اعطای تابعیت آمریکا به 2500 ایرانی در جریان مذاکرات برجام، گفت: تصور می‌کنم که عالم سیاست آن‌هم سیاستی که به خیلی از انحرافات و زیاده‌خواهی‌ها، فرصت‌طلبی‌ها، حق‌کشی‌ها و ناجوانمردی‌ها آلوده است می‌تواند بستر و فضایی باشد برای انتقال مطالبی که اسباب تفرقه، تشتت و آسیب به انسجام اجتماعی را فراهم کند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ادامه داد: لذا در چنین بستر و چنین فضایی همیشه ما نیازمندیم که در مواجهه با گذاره‌ها، اخبار و مواردی که به‌صورت روزانه و فراوان منتشر می‌شود حتماً در مرحله اول نسبت به صحت و اعتبار آن خبر اطمینان حداقلی ایجاد شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: حقیقتاً نسبت به این‌گونه اخبار تا زمانی که از یک مجاری قابل‌اتکا و قابل‌اعتمادی منتشر نشود، مبنا قرار دادن، داوری، قضاوت، کنش و واکنش قرار دادن آن شرط عقل و به مصلحت نیست. اما پیگیری این اخبار و تعیین صحت‌وسقم، اصلاح خطاها و اشتباهات احتمالی و پیشگیری آن‌ها در اقدامات بعدی، حداقل وظیفه و کاری است که در مقابل این‌گونه مسائلی که از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند، باید انجام داد.

نجفی گفت: لذا من معتقدم که دستگاه‌های مسئول و نظارتی باید اعطای تابعیت به 2500 ایرانی در زمان مذاکرات برجام را بررسی کنند و جهت روشن شدن اذهان، نتایج این بررسی را به استحضار مردم برسانند.

او ادامه داد: به نظر من ابتدابه‌ ساکن چنین خبری نمی‌تواند مبنای قضاوت و داوری و تشخیص و به‌تبع اقدام قرار گیرد. از دستگاه‌های مسئول درخواست می‌کنم که این موضوع را بررسی کنند و نتیجه آن را به مردم بدهند. حتماً اگر چنین امتیازاتی گرفته شود ازنظر من هم مذموم و نادرستی است و به‌هیچ‌وجه درشان و حق جمهوری اسلامی، مدیران جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

این نماینده تهران تأکید کرد: با این فضای آشفته اطلاع‌رسانی که وجود دارد و این‌همه نامردمی که در اطلاع‌رسانی و خبررسانی‌ها می‌شود و سیاست ورزی آلوده‌ای که وجود دارد، من اعطای تابعیت آمریکا به ایرانیان را نمی‌پذیرم. اما اصرار دارم بررسی شود و نتیجه آن اعلام شود. اگر چنین چیزی باشد حتماً پدیده ناصحیح و خلاف شئون کشور و ملت است و حتماً باید جبران و در آینده پیشگیری شود.

نجفی ادامه داد: اما اگر این‌طور نباشد که به‌احتمال غریب به‌یقین بر اساس تجارب و فهم و شناختم می‌گویم، که چنین اقداماتی بسیار دور از ذهن است. باید از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه صرف‌نظر کنیم. نباید برای رسیدگی به امور با تعجیل و یک‌جانبه اقدام کنیم و این خلاف منافع و مصالح ملت و کشورمان است چون ممکن است در یکجا درست باشد اما درجاهای متعدد دیگری منجر به سرمایه سوزی و آشفتگی و برهم خوردن حداقل انسجام و نیازهای کشور شود.

او گفت: همه تلاش‌ها و مذاکرات برای این است که حداکثر منافع ملی و عمومی را با حداقل هزینه‌ها برای کشور و مردم دنبال کنیم. هر چیزی که این را مخدوش کند باطل است و نباید اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها