کد خبر: 217439
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۲:۰۰
| |

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

200 هزار تن سردخانه در حال احداث است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه 155 هزار تن سردخانه در استان همدان احداث شده است، گفت: 200 هزار تن سردخانه در استان در حال ساخت است.

200 هزار تن سردخانه در حال احداث است
کد خبر: 217439
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور رضوانی‌جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان پنجشنبه 14 تیر در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با اشاره به اینکه احداث سرخانه‌ها با هدف مراقبت و حفظ محصولات تولیدی استان و اینکه کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند احداث می‌شود، یادآور شد: همچنین برای نگهداری سیر در سردخانه نیز ظرفیت‌سنجی صورت گرفته و مجوزی نیز صادر شده است.

وی درباره برنامه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه احداث گلخانه بیان کرد: امیدواریم با ظرفیت‌هایی که ایجاد شده و مجوزهایی که صادر شده است بتوانیم بیش از میزان تعریف شده گلخانه ایجاد کنیم.

وی درباره برنامه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، اضافه کرد: خوشبختانه برای محصولات استراتژیک تلاش شده تا با حداقل آب تولید صورت بگیرد به‌طوریکه امسال برای نخستین بار کشت نشائی چغندرقند در استان همدان عملیاتی شد که با این روش حداقل 2 نوبت آبیاری کمتر صورت می‌گیرد و 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

رضوانی‌جلال با تأکید براینکه در محصولات غیر استراتژیک نیز کشاورزان ترغیب به کشت محصولات کم‌آب بر شده‌اند، اظهار کرد: درحال حاضرمزارعی مثل زعفران و کلزا که در گذشته نداشتیم برای کشاورزان الگوسازی و تعریف شده است و برای محصولات استراتژیک نیز روشهایی که کمترین میزان آب را استفاده کند به کشاورزان ارائه داده می‌شود.

روی آوردن به صادرات پیله وری به علت مشکلات ارزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه درباره افزایش قیمت برخی کالاها گفت: ظرف مدت یک ماه آینده سرفصلی برای تأمین مواد اولیه ارائه خواهد شد تا موضوع افزایش قیمت‌ها حل شود.

حمیدرضا متین با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی بحث تأمین ارز متقاضی است، اظهارکرد: با تصمیمی که دیشب در دولت گرفته شد امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

وی با تأکید براینکه به علت مشکلات ارزی تجار به صادرات پیله‌وری روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان تأمین ارز با مشکل مواجه شد حجم صادرات به روش پیله وری روی آورده تا مشکل تبادل ارز نداشته باشند و ماوالتفاوت نرخ ارز در بحث پلیه وری قابل ارزیابی نیست که این موضوع صادرات گمرک را محدود می کند.

متین با بیان اینکه نرخ ارز4250 برای کالاهای اساسی می‌تواند استفاده شود، یادآورشد: سازمان صنعت معدن از بازرسی‌ها حذف شده بود اما با دستوری که صادر شده مجدداً این سازمان وارد نظارت بازار خواهد شد و تأثیر آن را خواهیم دید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهارکرد: سال گذشته 50 پروژه ملی در سرفصلها بوده ولی امسال تعریف نشده است اما در 4پروژه گندله سازی اسدآباد و تولید میلگرد در شهرک صنعتی ویان وکارخانه تولید فروسیلیس در سال 96 به بهره برداری رسیده به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها