کد خبر: 217440
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۷:۰۰
| |

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد؛

استفاده از همه ظرفیت‌های کمیسیون امنیت ملی برای بازگشایی مرز چیلات

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از همه توان و ظرفیت این کمیسیون با همکاری نمایندگان استان برای گشایش مرز چیلات تاکید کرد.

استفاده از همه ظرفیت‌های کمیسیون امنیت ملی برای بازگشایی مرز چیلات
کد خبر: 217440
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز چیلات با حضور معاونین استاندار، فرماندار و امام جمعه دهلران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع مرز چیلات را بصورت اعتقادی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم این مرز گشایش یابد و ما نتیجه بگیریم.

وی از پیگیری کارهای مربوط به مرزها در کمیسیون امنیت ملی خبرداد و افزود: در این کمیسیون برای هر استان یکی از اعضا مامور می‌شود که گزارش ماهیانه و پیشرفت کارها را رصد کند و کوتاهی از ناحیه هر وزارتخانه‌ای موجب احضار وزیر مربوطه خواهد شد تا امورات را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این بازدید در راستای اجلاسیه سوم کمیسیون امنیت ملی که مرز محور است انجام شده و با توجه به اقدامات انجام شده به همت استاندار و نمایندگان و مسئولان محلی در مرز چیلات و هدف مشترک در این زمینه تلاش می‌شود از شرایط موجود برای احیای مرزها بهره گرفت.

فلاحت‌پیشه به دسترسی این کمیسیون به مقامات وزارت خارجه و کشور و مسئولان دولت عراق اشاره کرد و افزود: از همه این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود که مرزها و بویژه مرز چیلات احیا شود و مطمئنم اگر مسئولان شرایط منطقه را ببینند بهتر می‌توانند عمل کنند و ما با تمام توان با توجه به هزینه‌های انجام شده در مرز چیلات برای گشایش آن تلاش خواهیم کرد و تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های این مرز تا قبل از اربعین را داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان و استانداران بهتر می‌توانند شاخص‌های منطقه‌ای را درک کنند گفت: تلاش می شود با نمایندگان عراق در استان‌های مرزی مثل میسان و استاندار آن مسائل را پیگیری و حل کنیم.

وی از دستور کارهایی در کمیسیون امنیت ملی در خصوص مرزهای ایلام و چیلات خبر داد و گفت: دیدار با سفیر عراق برای رفع موانع گشایش مرزها و پای کار آمدن طرف عراقی و تلاش برای اینکه مسائل و موضوعات مرزها را با مسئولان عراق در ایران و حتی کشور عراق مطرح کنیم و پیگیری از طریق وزارت خارجه و وزارت کشور در دستور کار این کمسیون است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور سالانه جمعیت بسیار بالا از مرزهای ایلام گفت: باید زیرساخت های لازم برای این ظرفیت عظیم فراهم شود.

فلاحت به اهمیت مرز ایران و عراق در ایلام پرداخت و گفت: صادرات غیرنفتی ما به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نصف صادرات غیر نفتی نیست که از مرز ایلام به عراق انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر بر اساس منطق و عدد و ارقام عمل کنیم باید مسئولان به مرزها بپردازند.

وی با یاد کردن از مرزداری ایلامی‌ها در دوران جنگ اظهار داشت: اگر زمینه فراهم شود و مرزداری اقتصادی انجام شود ما می‌توانیم در پیچی که دشمنان به ناحق برای ما ایجاد کرده‌اند در این شرایط حساس هم بگذریم و توسعه کشور را پیش ببریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها