جهانبخش محبی‌نیا نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

سلاح برای نادانی را در اختیار تندروها قرار ندهیم/ تندروها باعث فرار نخبگان و سرمایه از ایران می‌شوند/ کاش به‌جای فحاشی متحد شویم

یک نماینده مجلس گفت: بعضی از تندروها شاید نگاه خوبی داشته باشند اما در بخشی از عملکرد و رفتار آن‌ها باید حساسیت‌ها و نگرانی‌های خاصی داشته باشیم. معمولاً آن‌هایی که قرار است آسیب بزنند و پروژه بیگانگان را حمل می‌کنند حتماً باید خودشان را نزدیک و دلسوز نشان بدهند که مورد سؤال و شک قرار نگیرند.

سلاح برای نادانی را در اختیار تندروها قرار ندهیم/ تندروها باعث فرار نخبگان و سرمایه از ایران می‌شوند/ کاش به‌جای فحاشی متحد شویم
کد خبر: 217446
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس دهم و عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران با اشاره به اقدامات تندروها علیه دولت، گفت: تندروی مکمل یک فرایند عقب‌ماندگی است که یک سمت آن کندروی است. تندروان مکمل نواقصی هستند که با کندروی بر جامعه تحمیل می‌کنند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ادامه داد: زمانی که تجربه، علم، آگاهی، عقلانیت و سوابق 40 ساله‌ای ازنظر نظام سیاسی و چند صدساله‌ای ازنظر شریعت و مبارزات سیاسی و آگاهی‌های سیاسی داریم حتماً نباید از تندروان اقبال کرد.

این نماینده مجلس گفت: بعضی از تندروان شاید نگاه خوبی داشته باشند اما در بخشی از عملکرد و رفتار آن‌ها باید حساسیت‌ها و نگرانی‌های خاصی داشته باشیم. معمولاً آن‌هایی که قرار است آسیب بزنند و پروژه بیگانگان را حمل می‌کنند حتماً باید خودشان را نزدیک و دلسوز نشان بدهند که مورد سؤال و شک قرار نگیرند.

محبی‌نیا گفت: جامعه ایران در حال حاضر به‌هیچ‌وجه به تندروی نیاز ندارد. تندروی سهم مهلکی بر سیستم و سامان عقلانی و اداری سالم جامعه در بعد سیاست داخلی و خارجی است، تندروی همبستگی اجتماعی را تضعیف می‌کند و جامعه را از روند متعادل و درست خود خارج می‌کند و هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند که جبران آن‌ها برای این ملت، دولت و حاکمیت سخت است.

او گفت: امیدوارم کانال‌های منتهی به تندروی بسته شود. تندروها را با احسنت‌های بی‌خودی رنگ‌آمیزی نکنیم و سلاح برای نادانی را در اختیار آن‌ها قرار ندهیم.

عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران گفت: تندروان امروز باعث فرار نخبگان و سرمایه و مدیران از ایران می‌شوند که این گناهان نابخشودنی است. سالیان سال و شاید چندین دهه طول بکشد که ما بتوانیم خلأ ناشی از فرار نخبگان و سرمایه‌ها و مدیرانمان را پر کنیم. ای‌کاش ما بجای فحاشی و تزریق گفتمان مقابله و منازعه یک مقدار به سمت‌وسوی اتحادی برویم که منافع حیاتی جامعه ایران از آن آبشخورها جان و قوت می‌گیرد و می‌تواند مردم را به آسایش، آرامش و رفاه برساند.

محبی نیا ادامه داد: ما به مردم بدهکاریم و این بدهی‌ها را با خراب کردن فضا و انتقادی نشان دادن فضا و تخریب بعضی از مسیرهایی که ما را به مصلحت می‌رساند نباید خراب کنیم. برخی تندروی و منازعه را برای این انتخاب کرده‌اند که از پاسخگویی فرار کنند. اما شاید بتوانند از پاسخگویی و محاسبه این ملت جان سالم به درببرند اما نفوذ حضرت حق بی‌پایان است و هر مکار، بی‌انصاف و فحاشی را شکار خواهد کرد و از او جواب می‌گیرد.

او با اشاره به جمله‌ای که چندی پیش در صحن علنی مجلس مبنی بر اینکه قاچاقچی خود ما-مسئولین- هستیم عنوان کرده بود، گفت: اگر در دامن سنگ خاکی نباشد علفی سبز نخواهد شد. اگر ما می‌خواهیم با قاچاق مبارزه جدی کنیم حتماً باید خاک‌ها و رس‌هایی که این گرد را بر صورت قاچاقچیان می‌نشاند و آن‌ها را گم می‌کنند را از چهره‌مان بزداییم. ما در مبارزه با قاچاق هنوز هم تعارف می‌کنیم.

این نماینده مجلس در خصوص راهکار مبارزه جدی با قاچاق، تأکید کرد: جدیت، عدم تبعیض، برخورد با هر کس با هر موقعیت و در هر مقامی تنها راهکار مبارزه با قاچاق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها