عارف در بازدید از شهر فرودگاهی امام (ره):

نباید بحث توسعه فرودگاه امام(ره) سیاسی شود

عارف، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر طرح توسعه فرودگاه امام (ره) گفت: باید تلاش کنیم تا پیشنهادات مناسب در جهت توسعه فرودگاه تبدیل به مسائل سیاسی نشوند. چراکه در گذشته با نگاه سیاسی مانع از توسعه فرودگاه امام شدند.

نباید بحث توسعه فرودگاه امام(ره) سیاسی شود
کد خبر: 217474
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اعلام این مطلب که 2 پیشنهاد شهر فرودگاهی در رابطه با راه‌اندازی منطقه لجستیک برای ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران و همچنین ایجاد شهر سایبری قابل توجه است، از حمایت مجلس از اجرای 2 پیشنهاد فوق خبر داد و گفت: نباید موضوع توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) تبدیل به مسئله سیاسی شود.

رئیس مجمع امید تهران در نشست هم‌اندیشی اعضای این مجمع با اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به ارائه نکاتی در رابطه با راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی به منظور ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران و همچنین شهر سایبری پرداخت.

عارف گفت: امیدواریم این برنامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهترین شیوه و در کمترین زمان به سرانجام برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه پیشنهادات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با توجیه مناسب قابل انجام است، گفت: ما تجربه قانونی شدن جلوگیری از توسعه فرودگاه‌ها را در مجلس هفتم داریم. به همین دلیل باید تلاش کنیم تا پیشنهادات مناسب در جهت توسعه فرودگاه تبدیل به مسائل سیاسی نشوند. چرا که در گذشته با نگاه سیاسی مانع از توسعه فرودگاه امام شدند.

وی با ابراز نگرانی از عقب ماندن ایران در پذیرش توریسم نسبت به دیگر کشورهای منطقه افزود: اگرچه دستیابی به 110 میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در پروسه 25 ساله آرمانی به نظر می‌رسد اما امیدواریم با دستیابی به 30 میلیون مسافر در فرودگاه امام بتوانیم به بخشی از اهداف مورد نظر دست یابیم.

رئیس مجمع امید تهران تاکید کرد: بحث مهندسی لجستیک بحث جدی است و خواهشم این است که با نگاه سنتی به آن نپردازیم.

وی نگاهی علمی به مهندسی لجستیک را مزیتی برای کشور برشمرد و بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فرهنگستان علوم در این خصوص تاکید کرد و گفت: در ایجاد شهر سایبری در فرودگاه امام باید دیدگاه نو را در نظر داشته باشیم و تلاش کنیم تا به انقلاب چهارم صنعتی در کشور برسیم.

عارف در پایان با اشاره به اینکه در منطقه رقبای جدی وجود دارد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی منطقه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی به هاب لجستیکی در منطقه تبدیل شویم.

بر اساس این گزارش، رئیس مجمع امید تهران به همراه اعضای این مجمع در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از ترمینال سلام بازدید کردند.

در این بازدید محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، علیجانی، دبیر مجمع نمایندگان استان تهران، زهرا سعیدی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، زهرا نژادبهرام، محمد سالاری، شهربانو امانی، علیخانی و ناهید خداکرمی از اعضای شورای شهر تهران، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا محفوظی معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزیر راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی، فرمانده یگان حفاظت فرودگاه، فرمانده نیروی انتظامی فرودگاه و فرمانده اداره گذرنامه فرودگاه حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها