کد خبر: 217521
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد:

آمادگی فعالان تعاون برای حل مشکلات اقتصاد/ کمک به فقرزدایی با توزیع عادلانه ثروت و درآمد

رئیس اتاق تعاون ایران از اعلام آمادگی بخش تعاون برای حل مشکلات و معضلات کنونی اقتصاد خبر داد و گفت: بخش تعاون در استان‌ها می‌تواند با توزیع عادلانه ثروت و درآمد در واحدهای تعاونی به حل فقرزدایی کمک کند.

آمادگی فعالان تعاون برای حل مشکلات اقتصاد/ کمک به فقرزدایی با توزیع عادلانه ثروت و درآمد
کد خبر: 217521
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در گردهم آیی استانداران کشور ضمن معرفی توانمندی و ظرفیت بخش تعاون، از اعلام آمادگی بخش تعاون برای حل مشکلات و معضلات کنونی اقتصاد خبر داد.

رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم امضای تفاهم نامه میان اتاق تعاون ایران و وزارت کشور در راستای بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون در استان‌ها، بیان داشت: در شرایط فعلی 4 محوری که به گفته رئیس جمهور جزء مشکلات و معضلات اصلی اقتصادی کشور است، شامل اشتغال، فقرزدایی، تنظیم بازار و توزیع عادلانه کالا است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که یکی از نقاط قوت و اصلی بخش تعاون، تمرکز بر اشتغالزایی است. چنانچه ایجاد اشتغال در بخش تعاون با برآوردی کمتر از 50 میلیون صورت می‌گیرد، این در حالی که هزینه ایجاد اشتغال در سایر بخش‌ها، رقمی بیش از 100 میلیون برآورد می‌شود.

وی یادآور شد: حدود 12 درصد اشتغال کشور در بخش تعاون است و از این میزان بیش از 70 در مناطق محروم بوده که نشان دهنده ظرفیت بالای بخش تعاون در ایجاد اشتغال است.

رئیس اتاق تعاون ایران در بخش دیگری به مسئله فقرزدایی اشاره کرد و گفت: بخش تعاون به عنوان بخش اقتصاد محور و مردم محور معتقد است با تجمیع سرمایه های کوچک و ایجاد اشتغال، رفاه عمومی و درآمد عمومی افزایش پیدا خواهد کرد.

عبداللهی اذعان داشت: بخش تعاون در استان ها می تواند در باره موارد مذکور عملکرد مثبتی داشته و با توزیع عادلانه ثروت و درآمد در واحدهای تعاونی به حل فقرزدایی کمک کند.

وی با اشاره به سبقه تاریخی حضور بخش تعاون در تنظیم بازار و توزیع عادلانه کالا، بیان داشت: بخش تعاون در طول تاریخ به عنوان نزدیکترین بخش به بدنه حاکمیت عمل کرده و همواره بازوی توانایی در مورد تنظیم بازار و توزیع عادلانه کالا بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بخش تعاون با داشتن ظرفیت 7هزار فروشگاه در سراسر کشور که بزرگترین شبکه فروشگاهی زنجیره ای در غرب آسیا است، ظرفیت بالایی را در اختیار استانداران برای بهره‌گیری قرار می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها