آیت‌الله محمد امامی کاشانی:

افراد قوی را در مسئولیت‌های کشور بنشانیم/ آن‌هایی که پول و طلا و ارز جمع می‌کنند، برای چه جمع می‌کنند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره اهمیت از کالای ایرانی گفت: باعث تاسف است حتی آبمیوه‌ها هم خارجی هستند. چقدر نسبت به ایران بی‌فطرت شده‌اید. این فطرت ماست که می‌گوید از برد تیم ملی خوشحال باشیم اما چطور با قاچاق و وارد کردن کالاهای موجود پا روی فطرت ایرانی خود می‌گذارید.

افراد قوی را در مسئولیت‌های کشور بنشانیم/ آن‌هایی که پول و طلا و ارز جمع می‌کنند، برای چه جمع می‌کنند؟
کد خبر: 217585
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید یک سخنگو داشته باشد، گفت: در غیبت کبری ولی جامعه، ولی فقیه است و معیار وحدت اسلامی است. نه اینکه هر کس هر چیزی می‌خواهد بگوید. حرف اسلام حرف یک نفر است. من از برادر بزرگمان سردار سلیمانی تشکر می‌کنم که به آقای روحانی نامه نوشتند و این امر در انسجام ملت بسیار موثر است.

وی افزود: دشمن می‌ترسد و می‌فهمد کشور یکپارچه است. این مساله‌ای اساسی، علمی، دینی و نقلی است. اسلام همواره یک سخنگو دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با بیان اینکه امام صادق در عصر خود با برنامه‌ریزی مسائل را پیش می‌برد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در شرایط فعلی بسیار مهم است. در عصر ما اقتصاد و برنامه‌ریزی برای اقتصاد بسیار اهمیت دارد. باید کسی باشد که به اموال مردم خیرخواه، امین و حافظ باشد. در اینجا به دست‌اندرکاران هشدار می‌دهم با کسانی که فساد مالی کردند، برخورد قاطعانه داشته باشند.

وی ادامه داد: برخورد دوم با آنهایی که در زمین فساد می‌کنند باید باشد. براساس قرآن هم این است که باید با آنها برخوردی قانونی و شرعی شود و تا این برخوردها محکم نباشد دشمن نمی‌ترسد. چشم دشمن به همین اراذل و اوباش است که چقدر ارز و پول جمع می‌کنند. البته قوه قضائیه و ریاست محترم آن و همچنین قوه مجریه و قوه مقننه برنامه‌ریزی و توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه خاطرنشان کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ اقتصادی جنگی نرم است. دشمن با ما رفتاری تهاجمی دارد و کشور نیز به برنامه تهاجمی نیاز دارد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه در حال حاضر نقدینگی در دست مردم زیاد است، گفت: در رسانه‌ها می‌بینیم یکی از مشکلات اصلی کشور این است که نقدینگی در دست مردم زیاد شده است. باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم. باید راه کاسبی مردم را باز کنیم. این وظیفه دولت و مجلس است که در کشور شرایط اقتصادی آرمانی شود. افراد باید هزینه‌ای که صرف خرید طلا می‌کنند صرف هزینه تولید کنند. اموال ثروت مردم را باید حفظ کنیم. ملت اگر می‌خواهند ایستاده باشند باید اقتصاد درست داشته باشند. وظیفه دولت امنیت، عدالت و فراوانی نعمت است.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه باید در شرایط فعلی با برنامه‌ریزی درست افرادی قوی را بر سر مسئولیت‌های کشور بنشانیم، اظهار کرد:‌ دشمن از هر طرف در حال حمله است و باید جامعه را از نظر اقتصادی با همان معیارهایی که مطرح شد بسازیم. آنهایی که پول و طلا و ارز جمع می‌کنید برای چه این کارها را می‌کنید؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند مهمترین مساله توجه به کالای ایرانی و تولید است. همانطور که از برد تیم ایران در فوتبال خوشحال می‌شوید و به خیابان می‌آیید و این در فطرت شماست باید در قاچاق هم این مسائل را رعایت کنید. چرا در قاچاق حس ایرانی بودن ندارید، وجدان ندارید؟ تا کی پول جمع می‌کنید؟

وی در ادامه گفت: به تولیدکنندگان هم می‌گویم سعی کنید تولید خوب شود. اقتصاد به تولید ایرانی نیاز دارد. افرادی که در حال کار کردن هستند به جنس‌های خارجی خود افتخار نکنند. باعث تاسف است حتی آبمیوه‌ها هم خارجی هستند. چقدر نسبت به ایران بی‌فطرت شده‌اید. این فطرت ماست که می‌گوید از برد تیم ملی خوشحال باشیم اما چطور با قاچاق و وارد کردن کالاهای موجود پا روی فطرت ایرانی خود می‌گذارید. به ملت بشارت می‌دهم با توجه به قرآن بدون شک ایران از گردنه‌های دشمن به سلامت عبور می‌کند همانطور که 40 سال عبور کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها