کد خبر: 217599
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۹:۰۰
| |

در نشست «کنسرواتوار تئاتر تهران» چه گذشت؟

در نشست «کنسرواتوار تئاتر تهران» مطرح شد: «تئاتر در این مجموعه با متد پیش می‌رود و شیوه‌نامه تدوین می‌شود و در پایان دوره ارایه خواهد شد تا کسانی که به هر دلیل در این کنسرواتوار حضور ندارند، امکان استفاده از متدها را پیدا کنند.»

در نشست «کنسرواتوار تئاتر تهران» چه گذشت؟
کد خبر: 217599
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در نشست «کنسرواتوار تئاتر تهران» مطرح شد: «تئاتر در این مجموعه با متد پیش می‌رود و شیوه نامه تدوین می شود و در پایان دوره ارایه خواهد شد تا کسانی که به هر دلیل در این کنسرواتوار حضور ندارند، امکان استفاده از متدها را پیدا کنند.»

طبق گزارش رسیده، نشست اولین کنسرواتوار تئاتر تهران، 14 تیر ماه با حضور بهزاد معافی رئیس این سازمان، ابراهیم پشت کوهی مدیر آموزشی، علی معافی قائم مقام کنسرواتوار، رویا نونهالی عضو شورای تصمیم‌گیری و سولماز همت زاده مدیر بخش تیاتر کنسرواتوار تهران در ساختمان آموزش عالی آزاد مشاور پروژه برگزار شد.

علی معافی در ابتدای این جلسه به چگونگی و چرایی تشکیل این کنسرواتوار تئاتر اشاره کرد و گفت:«ما هر از چندگاهی حرکت جدیدی را آغاز میکنیم و از سال 77 که فعالیت ما شروع شده تاکنون توانستیم با 12 کشور غربی و شرقی ارتباط برقرار کنیم. در حال حاضر به نظرمان جای تئاتر در کنسرواتوار خالی آمد و از رویا نونهالی ، ابراهیم پشت کوهی و سولماز همت زاده دعوت کردیم تا همکاری را آغاز کنیم و خوشبختانه این عزیزان نیز از این اتفاق استقبال کردند.»

وی در ادامه تاکید کرد:« مدرک دانشجویان این مرکز آموزشی مورد تایید وزارت علوم قرار میگیرد و به نظرم چنین ترکیبی در آموزش ، یعنی کنسرواتوار تئاتر، برای کشور ما لازم است و امیدوارم به کشورهای دیگر گسترش پیدا کند.»

همچنین در ادامه رویا نونهالی از سابقه طولانی این مجموعه گفت:« وقتی ما در کنار حجم عظیم تجربه این کنسرواتوار قرار میگیریم تا حد زیادی ذهنمان رها میشود و برای آموزش به راحتی به ایده‌ها فکر خواهیم کرد. در خصوص مباحث اجرایی آقای پشت کوهی توضیحات بهتری خواهد داد.»

پشت کوهی درباره مدیریت آموزشی این مجموعه که بر عهده او است، توضیح داد:« تصور همه از کنسرواتوار یک مرکز موسیقی است، اما وقتی به سراغ دهخدا می رویم عنوان های دیگری مثل تئاتر ومعماری را نیز شامل میشود. تئاتر در این مجموعه با متد پیش میرود و شیوهنامه تدوین میشود و در پایان دوره ارایه میشود تا کسانی که به هر دلیل در این کنسرواتوار حضور ندارند، امکان استفاده از متدها را پیدا کنند.»

در ادامه علی معافی بیان کرد:« ما برای هنرجویانی که با رتبه عالی از کنسرواتوار فارغ التحصیل شوند، مستر کلاسهایی در نظر میگیریم. دوره‌های ما تحت چهار عنوان شناخت، پرداخت ، ساخت و اجرا طی سه سال زمان میبرد و برای نخبگان شرایط ویژهای در نظر گرفته میشود. همچنین داشتن مدرک تحصیلی برای حضور در این کلاسهای آموزشی الزامی نیست زیرا ما بیشتر استعداد و مهارت افراد را مد نظر داریم.»

پشت کوهی در تایید صحبت های معافی گفت:« بهرام بیضایی استاد مسلم تئاتر دیپلم دارد و ما سعی می کنیم محدودیت ها را برای کسب دانش های موسیقی و تئاتر برداریم.»

همچنین سولماز همت زاده اضافه کرد: در انتهای هر دوره چند اثر نمایشی با هنرآموزان دوره به اجرا خواهد رسید که این آثار در تهران اجرا خواهد شد و سعی بر این است که در دیگر نقاط دنیا هم اجرای انجام شود.

بهزاد معافی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص چگونگی ثبت نام و پذیرش در این کلاس ها گفت:«ببینید! ما مصاحبه هایی انجام می دهیم و در هر حال ورود به مجموعه ما آسان و خروج از آن دشوار است. هر کسی وارد ساختمان شود یعنی می خواهد بازیگری تئاتر را به صورت حرفه ای و متناسب با ریتم بیاموزد، بنابراین ما راه ورود را آسان می گیریم تا بتوانیم در حد امکان به همه بیاموزیم. همچنین مدرک ما مورد تایید همه مراکز آموزشی دنیا است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها