کد خبر: 217656
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۲۱:۰۰
| |

دومین روز مذاکرات پمپئو در کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه دومین روز مذاکرات در کره‌شمالی را با تلاش برای توافق روی جزئیات چگونگی امحای برنامه هسته‌ای این کشور آغاز کرد و طرفین می‌گویند یک سری «شفاف‌سازی» از روز قبل باید انجام شود.

دومین روز مذاکرات پمپئو در کره شمالی
کد خبر: 217656
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از گذراندن اولین شب سفر سه روزه به پایتخت کره‌شمالی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا محل اقامتش را برای استفاده از تلفن امن و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ترک کرد تا تازه‌ترین اطلاعات را در اختیار او قرار دهد.

پامپئو سپس با کیم یونگ چول، مقام ارشد حزب کره‌شمالی و رئیس سازمان جاسوسی سابق این کشور که نقشی اساسی در برگزاری نشست 12 ژوئن سنگاپور میان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و ترامپ داشت، ملاقات کرد.

کیم یونگ چول گفت روز جمعه طرفین "گفت‌وگویی بسیار جدی روی مسائل بسیار مهم" داشتند و در ادامه به شوخی گفت که احتمالا پامپئو بابت آن نتوانسته خوب بخوابد.

او همچنین تاکید کرد شفاف‌سازی روی برخی مسائل باید انجام شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به او با بیان اینکه خواب خوبی داشته است، گفت: جمعه یک سری گفت‌وگو داشتیم. من بابت آن ممنونم و مشتاق ادامه مذاکراتمان برای امروز هستم. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان به آینده‌ای روشن‌تر برای کره‌شمالی متعهد است. بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم، مسیر به سمت خلع‌ سلاح هسته‌ای کامل و ایجاد رابطه میان دو کشور، برای آینده روشن‌تر و موفقیت کره‌شمالی که دو رهبر از ما می‌خواهند، حیاتی است. با این حال مسائلی برای شفاف‌سازی باقی مانده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها