آمریکا با لغو یک رزمایش با کره جنوبی 14 میلیون دلار صرفه‌جویی کرد

یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد، پس از مخالفت دونالد ترامپ با مانورهای نظامی «فوق‌العاده گران» ایالات متحده با کره جنوبی، پنتاگون یکی از این مانورها را که گفته می‌شود حدود 14 میلیون دلار خرج برمی‌دارد لغو کرد.

آمریکا با لغو یک رزمایش با کره جنوبی 14 میلیون دلار صرفه‌جویی کرد
کد خبر: 217721
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ماه گذشته پنتاگون اعلام کرد که احتمالا مانور نظامی "Freedom Guardian" را در حمایت از دست‌آوردهای نشست دونالد ترامپ، رییس جهور آمریکا با رهبر کره شمالی متوقف می‌کند.

ترامپ بارها بر صرفه جویی در هزینه‌هایی که به دنبال توقف "بازی‌های جنگی" صورت می‌گیرد، تاکید کرده است و این امتیاز غافلگیرکننده‌ای بود که برای نشست سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به او داد.

ترامپ ماه گذشته در توییتر نوشت: تا زمانی که با حسن نیت مذاکره می‌کنیم (که در هر دو طرف همین طور است)، با توقف بازی‌های جنگی بخشی از ثروت کشور را ذخیره می‌کنیم.

این مقامات آمریکایی جزییاتی از هزینه‌های این مانورهای نظام ارائه نکردند و مشخص نکردند که این هزینه صرف چه مواردی می‌شود. پنتاگون اطلاعاتی را از هزینه کل مانورهایی که هرساله از سوی آمریکا و کره جنوبی برگزار می‌شود، منتشر نکرده است.

محاسبه هزینه تمرینات نظامی فرایندی پیچیده است که معمولا نیازمند اظلاعاتی از شاخه‌های مختلف ارتش است و از بودجه چند سال مختلف تامین می‌شود.

سال گذشته 17 هزار و 5020 سرباز آمریکایی و بیش از 50 هزار سرباز کره جنوبی به مانور Freedom Guardianپیوستند، با این حال این مانور بیشتر بر شبه‌سازی کامپیوتری تمرکز دارد تا تمرین میدانی.

در این مانور همچنین نیروهایی از دانمارک، نیوزیلند، کلمبیا، کانادا، استرالیا، هلند و انگلیس نیز شرکت داشتند.

ارتش آمریکا امسال بودجه‌ای نزدیک به 700 میلیارد دلار در اختیار دارد.

مقامات بر این باورند که توقف این مانورها، مبلغ زیادی را پس‌انداز نمی‌کند زیرا سربازانی که ممکن بود در این تمرینات شرکت داشته باشند، همچنان نیازمند آموزش و دریافت مدرک هستند که برای این کار نیز باید هزینه شود.

ترامپ این مانورهای نظامی را گران و "تحریک‌کننده" دانسته است. این موضوع مدت‌ها اساس انتقاد کره شمالی از آمریکا بود اما واشنگتن این ادعا را نمی‌پذیرفت.

مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که برگزاری مانورهای نظامی با شرکای این کشور، در زمینه آمادگی و اطمینان بخشی به متحدان اهمیت دارد. تصمیم ترامپ برای توقف این مانورها پریشانی متحدان این کشور، مقامات نظامی و قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه را به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها