رئیس کمیسیون امنیت ملی:

تماس تلفنی روحانی با مرکل و ماکرون تعیین ضرب الاجل بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صحبت‌های روحانی با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان به نوعی ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی به حساب می‌آمد.

تماس تلفنی روحانی با مرکل و ماکرون تعیین ضرب الاجل بود
کد خبر: 217746
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه، در خصوص بسته پیشنهادی اروپا و عدم رضایت حسن روحانی از این بسته، گفت: سفر آقای روحانی به وین و سوئیس بی‌‎ارتباط با بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای ادامه برجام نبود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمانی که کارشناسان 28 کشور اروپایی برای تدوین بسته پیشنهادی با ایران جلساتی را شکل دادند، کارشناسان ایرانی نیز همواره طرف مذاکره بودند و در جریان کم و کیف کار قرار می‌گرفتند، سفر روحانی به نوعی مذاکره نهایی در این رابطه بود.

وی با بیان اینکه صحبت‌های روحانی با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان به نوعی ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی به حساب می‌آمد، افزود: روحانی تذکر داد که مایوس کردن ایران در بسته پیشنهادی، ممکن است عواقب خوبی را به دنبال نداشته باشد.

فلاحت پیشه ادامه داد: مواضع روحانی در تماس‌های تلفنی اخیر و هشدار وی در خصوص عواقب ایجاد ممانعت در مسیر صادرات نفت ایران، شمای روشنی را از نتایج شکست احتمالی دیپلماسی تبیین کرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع روحانی در خصوص اینکه، اگر ایران نتواند نفت صادر کند، هیچ کشور دیگری هم نمی‌تواند نفتی را صادر کند، زمینه را فراهم می‌کند تا اگر امکان دارد اروپایی‌ها بسته پیشنهادی خود را تغییر دهند.

وی افزود: معتقدم اروپایی ها اگر مصوبه‌ای را درقالب بسته پیشنهادی ارائه نکنند، بعد از این هم پیشنهادی را ارائه نمی‌‎کنند، به عبارتی موضوع را به مجموعه شرایطی که در آینده شکل می‌گیرد، موکول می‌کنند که این شرایط شامل شرایط بین ایران و آمریکا، شرایط بین اروپا و آمریکا و شرایط کلی جهانی می‌شود.

فلاحت پیشه اظهار داشت: کلی حرف ‌زدن و به آینده موکول کردن موضوعات از سوی اروپایی‌ها، به این معناست که عزم جدی برای اعطای مشوق و جایگزین عملی و ملموس ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از ارائه بسته نهایی اروپایی‌ها شرایط را بررسی کرده و براساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیرد و نتیجه را به اروپا‌یی‌ها اعلام می‌کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها