سفر احتمالی رئیس‌جمهور چین به کره شمالی

به گفته مقام‌ها پیونگ‌یانگ احتمال می‌رود رئیس‌جمهور چین نهم سپتامبر، همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس کره شمالی به پیونگ‌یانگ سفر کند.

سفر احتمالی رئیس‌جمهور چین به کره شمالی
کد خبر: 217779
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام‌های کره‌شمالی به خبرنگاران کره‌جنوبی حاضر در کره شمالی که برای پوشش بازی‌های دوستانه بسکتبال دو کره به این کشور رفته‌اند گفتند که دعوتنامه‌ای برای سفر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین برای سفر به کره‌شمالی ارسال شده است.

یک مقام کره‌شمالی در پاسخ به اینکه آیا مهمانان چینی مهمی در مراسم سالروز تاسیس این کشور دعوت هستند، گفت: "گمان می‌کنم." او مجددا در پاسخ به اینکه آیا رئیس‌جمهوری چین به پیونگ‌یانگ میرود، گفت: او باید بیاید چون دعوت شده است.

تحلیلگران از دیرباز درباره سفر امسال شی جینپینگ گمانه‌زنی‌هایی کرده‌اند و این در حالی است که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی امسال سه بار در ماه‌های مارس، مه و ژوئن به چین رفته است.

در همین حال مقام‌های کره‌شمالی به صورت ناگهانی پیشنهاد دادند تا نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره خارج شوند و به کشته شدن دو محصل دختر از کره‌جنوبی با تانک‌های آمریکایی حین مانور نظامی سال 2002 اشاره کردند. یک مقام دیگر هم بدون اینکه از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار بگیرد، گفت: نیروهای خارجی باید همین الان بروند. حوادث غمباری چون کشته شدن دو محصل دختر نباید رخ دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها