درخواست سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را افزایش دهید

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: یک نماینده‌ای حتی اگر صحبتی کند یا چیزی بگوید که خلاف منافع ملی هم باشد تا گزارش، شکایت و یا احاله‌ای از طرف هیات رئیسه مجلس به هیات نظارت ارجاع نشود، این موضوع رسیدگی نمی‌شود.

اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را افزایش دهید
کد خبر: 217782
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نماینده فسا و سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به اقدامات بعضی نمایندگان در مجلس و عدم بررسی پرونده آن‌ها در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: بنا به تشخیص برخی از حقوق‌دان‌های مجلس، در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در اینکه یک نفر به این هیات شکایت کند محصور هستیم و ما اعلام کنیم که این رفتار در شان و وظایف نمایندگی بوده است یا خیر.

او گفت: یک نماینده‌ای حتی اگر صحبتی کند یا چیزی بگوید که خلاف منافع ملی هم باشد تا گزارش، شکایت و یا احاله‌ای از طرف هیات رئیسه مجلس به هیات نظارت ارجاع نشود، این موضوع رسیدگی نمی‌شود. با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که فرمودند نظارت بر رفتار نمایندگان حتی مهم‌تر از نظارت نمایندگان بر قوای دیگر است درخواست می‌کنم هیات رئیسه مجلس استفساریه بدهد تا دست ما در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بازتر شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: اما متذکر می‌شوم که باز شدن دست هیات نظارت، نباید باعث محدود شدن نظارت نمایندگان، حق و وظایف نمایندگی‌شان شود. بر اساس اصول قانون اساسی نمایندگان می‌توانند در مورد همه مسائل مملکت اظهارنظر کنند. اما منظور من بررسی رفتارهای غیرمتعارف، افراطی، خلاف منافع ملی و خلاف شئون نمایندگی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است. تذکر، استیضاح و وزیر را به صحن کشاندن و مطالب مردم را گفتن حق نمایندگان است.

جمالی گفت: من معتقدم هیات نظارت اگر دید که یک نماینده‌ای در یکجایی خلاف عرف جلو می‌رود بدون گزارش هم باید بتواند آن نماینده را فرا بخواند و با او برخورد قانونی انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها