مانور مصلحت‌اندیشی در فوتبال ایران

حسن‌زاده و زنوزی در آستانه توافق نهایی؛ «خونه به خونه» لیگ برتری می‌شود؟

محمدرضا زنوزی که اخیرا توانسته باشگاه پرطرفدار تراکتورسازی را خریداری کند دیگر طبق قانون نمی‌تواند مالک دو باشگاه در لیگ باشد. از همین‌رو چند وقت پیش بود که در رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توافقاتی در پشت پرده صورت گرفته تا قاسم حسن‌زاده امتیاز باشگاه گسترش فولاد را خریداری کند و به این ترتیب به قول خود به مردم بابل برای لیگ برتری شدن «خونه به خونه» جامه عمل بپوشاند.

حسن‌زاده و زنوزی در آستانه توافق نهایی؛ «خونه به خونه» لیگ برتری می‌شود؟
کد خبر: 217783
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۸ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که همه منتظر هستند کمیته اخلاق حکم پرونده شکایت باشگاه «خونه به خونه» بابل را از نساجی قائم شهر به خاطر استفاده غیرقانونی از یک بازیکن صغرسن و اتهام تبانی در هفته آخر لیگ را اعلام کند، این اتفاق هنوز به دلایلی نامعلوم رخ نداده است. مسئولان باشگاه «خونه به خونه» حتی در روزهای اخیر رسما نامه اداره ثبت احوال که جعل هویت بازیکن نساجی را ثابت می‌کند در رسانه‌ها منتشر کردند.


نکته قابل تامل اینجاست که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مسابقات لیگ برتر از چهارم مرداد آغاز خواهد شد و فضای فعلی فوتبال ایران و اخبار غیررسمی حکایت از این مساله دارد که حتی اگر نتایج تحقیقات کمیته اخلاق به صدور رای درباره این پرونده به صدور رای منجر شود، مشکلی برای حضور نساجی قائمشهر در لیگ برتر به وجود نخواهد آمد و نهایتا یکی از بازیکنان این تیم به خاطر ارائه مستندات جعلی با محرومیت مواجه خواهد شد.


جدا از داستان تبانی، مهم‌ترین خبر درباره باشگاه «خونه به خونه» و تلاش مدیران این باشگاه برای لیگ برتری شدن به مذاکرات انجام شده پشت درهای بسته برای خرید امتیاز باشگاه گسترش فولاد تبریز مربوط می‌شود.


گویا قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه «خونه به خونه» که در اتفاقات فصل نقل و انتقالات اکثر ستاره‌های خود را هم از دست داده مذاکراتی با مدیران فوتبال ایران داشته تا اگر همه چیز درست شد بتواند امتیاز تیم گسترش فولاد تبریز را بخرد و به هین ترتیب بابل هم در لیگ برتر صاحب نماینده شود.


گسترش فولاد باشگاه خصوصی تحت مالکیت محمدرضا زنوزی است که اخیرا توانسته باشگاه پرطرفدار تراکتورسازی را خریداری کند و به همین ترتیب دیگر طبق قانون نمی‌تواند مالک دو باشگاه در لیگ باشد. از همین رو چند وقت پیش بود که در رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توافقاتی در پشت پرده صورت گرفته تا قاسم حسن‌زاده امتیاز باشگاه گسترش فولاد را خریداری کند و به این ترتیب به قول خود به مردم بابل برای لیگ برتری شدن «خونه به خونه» جامه عمل بپوشاند. جالب اینجاست که بعد از این مذاکرات پشت پرده توپخانه افشاگری‌ها و مصاحبه‌های جنجالی حسن‌زاده و مدیران «خونه به خونه» خاموش شد. حتی بسیاری از رسانه‌ها به شدیدترین شکل ممکن از سکوت حسن‌زاده که بارها اعلام کرده بود مدارکی در دست دارد که تبانی در بازی هفته آخر نساجی و راه‌آهن را ثابت می‌کند انتقاد کردند.


اینکه با یک مذاکرات ساده و قول لیگ برتری شدن «خونه به خونه» پرونده تبانی در لیگ دسته اول نادیده گرفته شود و پروسه تصمیم‌گیری و شفاف‌سازی و صدور رای پرونده تا این اندازه با تاخیر مواجه شود حقیقت تلخی است که باید روی آن تامل کرد. به نظر بسیاری از کارشناسان در فوتبال ایران شفافیت نباید زیر سایه مصلحت‌اندیشی قرار بگیرد. منتهی به نظر می رسد در پرونده باشگاه «خونه به خونه» با وعده خرید امتیاز گسترش فولاد تبریز مصلحت‌اندیشی صورت گرفته تا هم تکلیف بحران محمدرضا زنوزی برای ماکلیت دو باشگاه حل شود و هم نساجی در لیگ برتر باقی بماند و علاوه بر این دو «خونه به خونه» با خرید گسترش وارد لیگ شود.

با چنین اتفاقی همه راضی خواهند بود. منتهی باید مشخص شود تکلیف اتهامات مطرح شده درباره تبانی هفته آخر لیگ یک چه خواهد شد. همچنین مدیران فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به صراحت اعلام کنند چرا برای صدور رای و تصمیم‌گیری درباره تبانی تا این حد تاخیر داشته‌اند؟! در نهایت قاسم حسن‌زاده مالک خونه به خونه باید توضیح بدهد سکوت او ربطی به احتمال خریداری امتیاز باشگاه گسترش فولاد تبریز دارد یا خیر؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها