کد خبر: 217801
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

مناطق جدیدی در عراق از وجود عناصر داعش پاکسازی شد

در پی بالا گرفتن آدم‌ربایی و عملیات‌های کور داعش، نیروهای دولتی در یک عملیات گسترده 15 داعشی را کشته و ده‌ها روستا را که تروریست‌های داعش در آن‌ها مخفی شده‌ بودند، پاکسازی کردند.

مناطق جدیدی در عراق از وجود عناصر داعش پاکسازی شد
کد خبر: 217801
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای پلیس در استان کرکوک، 15 داعشی کشته و 63 روستا از وجود این عناصر تروریستی پاکسازی شده‌ است.

عناصر باقی مانده داعش در مناطقی که پیشتر در کنترل این گروه تروریستی بوده اخیرا تحرکات خود را بیشتر کرده و در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین، نینوا و الانبار دست به عملیات‌های کور یا آدم ربایی می‌زنند که باعث اعتراض ساکنان محلی به ناکارآمدی نیروهای دولتی شده است.

در بیانیه فرماندهی پلیس فدرال آمده است که این عملیات در غرب استان کرکوک صورت گرفته و در جریان آن 15 تروریست کشته و 15 تن دیگر بازداشت شده‌اند. این عملیات که تحت عنوان "انتقام خون شهدا" صورت گرفت، همزمان در مناطق دیگری از جمله استان‌های "نینوی" و "الانبار" نیز اجرا شد.

همچنین در این عملیات چند تونل و مرکز آموزش تندروها و همچنین یک کارگاه ساخت بمب منهدم شد.

سرلشکر یحیی الرسول، سخنگوی نیروهای امنیتی عراق در گفت‌وگو با رادیو "سوا" از پایان عملیات نیروهای امنیتی این کشور در مناطق شرقی دو استان "دیالی" و "صلاح الدین" با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی و نیروی هوایی عراق، خبر داد.

یحیی الرسوا گفت: نیروهای عراقی در جریان عملیات "انتقام خون شهدا" در مناطق مختلف کشور تعدادی از عناصر داعش را به هلاکت رساندند و 17 تونل را منهدم و حدود 73 روستا را از وجود عناصر داعش پاکسازی کردند.

وی همچنین از تلاش نیروهای پلیس فدرال عراق در جریان این عملیات تشکر و قدردانی کرد.

در همین راستا، احمد الربیعی، عضو شورای استان دیالی اظهار کرد که یک نیروی پلیس بر اثر شلیک تک تیرانداز داعش در 25 کیلومتری شمال "بعقوبه" جان باخت.

وی همچنین خواستار پیاده‌سازی یک طرح امنیتی برای ریشه کن کردن عناصر داعش که خطر اصلی را برای امنیت و ثبات عراق تشکیل می‌دهند، شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها