نماینده مردم دشتستان:

عواقب تجمعات اعتراضی مردم بوشهر برعهده استاندار فارس است

نماینده مردم دشتستان گفت: ما در بوشهر منابع آب نداریم، امسال هم بارندگی کمتر بوده است، نیاز به پیش بینی تمهیداتی وجود داشت، اما در این موضوع تعلل کردند، مردم طی روزهای اخیر بارها تجمع کردند و در خصوص بحران بی آبی اعتراض کردند، آنها حق دارند و در این موضوع بی‌تقصیر هستند.

عواقب تجمعات اعتراضی مردم بوشهر برعهده استاندار فارس است
کد خبر: 217820
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر سعادت درباره بحران آب در بوشهر و برازجان و تجمعات اعتراضی مردم در این بخش از کشور، گفت: تقریبا حدود 55 روز است که استان بوشهر خصوصا دشتستان و برازجان و شهرهای اطراف آن ، دچار بحران شدید بی‌آبی شده‌اند، در این خصوص تا به امروز 2جلسه با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و استاندار بوشهر و مسئولان داشته‌ایم و مشکلات را مطرح کرده‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله راهکارهای ارائه شده حفاری 10 حلقه چاه اطراف برازجان بود که کمک به تسریع در تصفیه آب کند، اما هنوز مشکل برازجان و دشتستان حل نشده است.

وی ادامه داد: علت حل نشدن مشکل آب مردم بوشهر برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌هایی است که در اطراف رودخانه شاپور در شهرستان کازرون نصب شده است، در آن مکان حدود 40 موتور پمپ از آب مردم بوشهر برداشت غیرقانونی می‌کنند. ما برای جلوگیری از این برداشت به کشاورزان اطراف آن رودخانه هزینه‌های زیادی پرداختیم تا کشاورزی نکنند و آب مصرفی آنها برای مردم بوشهر و برازجان استفاده شود اما بی‌فایده بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه گله اصلی ما از استاندار فارس و فرماندار کازرون درباره عدم جلوگیری از کار موتور پمپ‌های غیرقانونی است، اظهار کرد: من با معاون امنیتی وزیر کشور روز چهارشنبه جلسه‌ای داشتم که طی آن سوال کردم اگر خودتان با مشکل بی آبی مواجه بودید، چکار می‌کردید؟ بازهم اقدامی انجام نشد تا اینکه روز پنج‌شنبه با وزیر اطلاعات مستقیما صحبت کردم و ایشان دستور دادند اقداماتی انجام شود.

سعادت اضافه کرد: امروز قرار بوده بنیاد تعاون ناجا موتور پمپ‌های غیرقانونی را جمع‌آوری کند و در آن مکان‌ها هم نگهبانی دهند، اگر این اتفاق رخ دهد و فرماندار کازرون هم حمایت کند، قطعا مشکلات حل خواهد شد، چراکه وزیر اطلاعات و وزیر نیرو هم به این موضوع ورود کرده‌اند، معاون امنیتی وزیر کشور هم دستوراتی ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر مردم بوشهر در خصوص مشکل آب گفت: ما در بوشهر منابع آب نداریم، امسال هم بارندگی کمتر بوده است، نیاز به پیش‌بینی تمهیداتی وجود داشت، اما در این موضوع تعلل کردند، مردم طی روزهای اخیر بارها تجمع کردند و در خصوص بحران بی‌آبی اعتراض کردند، آنها حق دارند و در این موضوع بی‌تقصیر هستند.

سعادت با اشاره به اینکه شنیدیم امروز برخی برای اعتراض به بحران بی‌آبی فراخوان تجمع در مقابل سازمان آب و فاضلاب داده‌اند، گفت: تنها راه نجات مردم جلوگیری از برداشت غیر‌قانونی آب است. صراحتا می‌گویم اگر کوچکترین مشکل امنیتی در شهرستان رخ دهد مسئولان و استاندار فارس و فرماندار کازرون مقصر هستند و باید در شورای عالی امنیت پاسخگو باشند چراکه 55 روز است بوشهر در بحران شدید آب است و عواقب این موضوع به عهده آنها است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها