کد خبر: 217874
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۹:۲۷:۰۰
| |

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد؛

استفاده از مرز چنگوله در شرایط تحریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرز چنگوله دارای قابلیت‌های است که می‌تواند در شرایط تحریم مورد استفاده واقع شود.

استفاده از مرز چنگوله در شرایط تحریم
کد خبر: 217874
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حضور مسؤولان استانی از مرزهای مهران و چنگوله بازدید به عمل آورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صرف رایزنی با وزارت امور خارجه و گمرک کشور برای تسریع در روند راه‌اندازی بازارچه چنگوله خواهد شد.

وی ادامه داد: مرز چنگوله ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات دارد و از تمام ظرفیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی این مرز استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش واردات کالایی از طریق این مرز برای نمایندگان مجلس یک دغدغه اساسی است.

وی ادامه داد: انتظار داریم با همراهی مسؤولان این دغدغه رفع شود تا بتوان به راحتی در راستای بازگشایی آن گام‌های بلندی برداشته شود.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: بخشی از این موضوع به دیپلماسی نیاز دارد و ظرف هفته جاری مذاکراتی را با سفیر عراق در تهران خواهم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از دیدار با سفیر عراق در تهران قطعا با دیگر مقامات عراقی درباره بازگشایی مرز چنگوله مذاکراتی را انجام خواهم داد.

وی ادامه داد: از نمایندگان و مسؤولان استان ایلام انتظار می‌رود تا پیگیری‌های صورت گرفته با هدف انعکاس به مسؤولان را به اطلاع کمیسیون امنیت ملی مجلس برسانند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اعتقاد دارم مرز چنگوله دارای قابلیت‌های فراوانی است و می‌تواند به کشور در شرایط تحریم و شرایط عادی و مختلف کمک اساسی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مسؤولان جمهوری اسلامی است که این قابلیت‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند و باید در سطح وزارت خارجه و در سطح گمرک در این راه بکوشند.

وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت‌های مرزی در چنگوله باید بازگشایی این مرز مد نظر همه مسؤولان امر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رایزنی این کمیسیون با وزارت امور خارجه برای رفع دغدغه تجار و بازرگانان در مناطق مرزی با ایجاد یک سامانه یکپارچه مرزی خبر داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها