کد خبر: 217903
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۰۸:۴۱:۰۰
| |

افزایش نرخ بیکاری آمریکا

برای نخستین بار در سال جاری، نرخ بیکاری آمریکا افزایش یافت و به 4 درصد رسید.

افزایش نرخ بیکاری آمریکا
کد خبر: 217903
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود اشتغال‌زایی بیش از حد انتظار، نرخ بیکاری آمریکا از 3.8 درصد به 4 درصد افزایش یافت. همچنین میزان افزایش دستمزدها نیز کمتر از حدی بود که پیش‌بینی می‌شد.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد حدود 195 هزار اشتغال‌زایی صورت گرفته است و دستمزد ساعتی در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل 0.2 درصد بالاتر رفته است، در حالی که پیش بینی می‌شد این افزایش‌ها به 0.3 درصد برسد.

به دنبال انتشار این آمارهای ناامیدکننده، بازده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا و دلار کاهش یافتند. با این حال نرخ بیکاری هنوز کمتر از سطح هدف‌گذاری شده بانک مرکزی آمریکا در بلندمدت است که به این بانک اجازه می‌دهد در نشست‌های بعدی خود آزادی عمل بیش‌تری برای افزایش نرخ بهره داشته باشد.

مایکل فرولی - کارشناس اقتصاد آمریکا در بانک "جی پی مورگان" - در این باره گفت: اشتغال‌زایی خوبی صورت گرفت اما از سوی دیگر رشد دستمزدها کند بوده است.

بخش تولید با 36 هزار اشتغال‌زایی موفق‌ترین عملکرد را در بین صنایع مختلف داشته است و پس از آن خودروسازی با 12 هزار اشتغال‌زایی در رده بعدی قرار دارد.

نرخ مشارکت در بازار کار نشان‌دهنده بهبود چشم‌انداز کار، دستمزدها و جذب افراد بیشتر در بازارهای کار است. نرخ اشتغال نیز که از دیگر معیارهای مهم سنجش سلامت بازار کار است بدون تغییر نسبت به ماه گذشته و در سطح 60.4 درصد باقی ماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها