طرف‌های درگیر در سودان جنوبی برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند

طرفین مناقشات مسلحانه در سودان جنوبی برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند. این توافق احتمالا جنگ داخلی پنج ساله این کشور را به پایان خواهد رساند.

طرف‌های درگیر در سودان جنوبی برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند
کد خبر: 217954
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این توافقنامه روز گذشته(شنبه) در کامپالا، پایتخت اوگاندا در پایان دور جدید مذاکرات میان سلواکر، رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک مچار، معاون پیشین وی و رهبر مخالفان مسلح و با حضور یوری موسونی، رئیس جمهور اوگاندا و عمر البشیر، رئیس جمهور سودان امضا شد.

به گزارش الجزیره، در همین راستا، الدردیری محمد احمد، وزیر خارجه سودان از جزئیات توافقی خبر داد که به موجب آن مچار به پست معاون اول رئیس جمهور بازخواهد گشت که تا زمان آغاز درگیری‌های داخلی در اواخر سال 2013 این سمت را بر عهده داشت.

وزیر خارجه سودان گفت: در نشست‌های دیگری که طی روزهای آتی در سودان و کنیا برگزار می‌شود در مورد جزئیات این توافق گفتگو خواهد شد.

اعلام توافقنامه تقسیم قدرت، یک روز پس از امضای توافقنامه‌ای در خصوص تمهیدات امنیتی از سوی طرفین صورت گرفت که مذاکرات در مورد آن یک هفته به طول انجامید.

به گفته وزیر خارجه سودان، این توافقنامه دو طرف را به توقف اقدامات خصمانه و آزادی بازداشت‌شدگان ملزم کرده و آزادی رفت و آمد شهروندان، انتقال کالا و خدمات و گشایش گذرگاه‌ها با اهداف انسانی را ضمانت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها