کد خبر: 217996
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

گزارشی از اقدامات احزاب برای تطبیق با قانون جدید؛

کارگزاران و مؤتلفه پیشگام شدند

احزاب کارگزاران سازندگی و مؤتلفه اسلامی از انطباق خود با قانون جدید احزاب خبر دادند.

کارگزاران و مؤتلفه پیشگام شدند
کد خبر: 217996
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قانون جدید احزاب در مجلس شورای اسلامی در بهمن‌ماه سال 94 به تصویب رسید و در سال 95 مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را به تصویب نهایی رساند.

بعد از ابلاغ این قانون از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهوری، وزارت کشور یک سال به احزاب فرصت داد تا ساختار و اساس‌نامه خود را بر اساس قانون جدید تطبیق دهند.

طبق گفته بهرام سرمست، دبیر کمیته ماده 10، احزاب تا 14 مردادماه فرصت دارند تا نواقص پرونده‌های خود را رفع و یا اینکه نسبت به نظر وزارت کشور درباره وضعیت خودشان اعتراض کنند.

بر اساس اعلامیه قبلی کمیسیون ماده 10، مادامی‌که احزاب وضعیت خود را با شرایط مندرج در این قانون تطبیق می‌دهند، فعالیت آن‌ها قانونی بوده اما در صورت اعلام نظر قطعی کمیسیون ماده 10 احزاب، مبنی بر عدم تحصیل شرایط مندرج در این قانون، پروانه فعالیت این احزاب لغو می‌شود و هرگونه فعالیت حزبی آن‌ها غیرقانونی است.

حالا احزاب فرصت نهایی دارند تا خود را با قانون جدید تطبیق دهند. در همین باره علی جلالی، رئیس کمیته تشکیلات حزب کارگزاران سازندگی، درباره اصلاحیه اساسنامه این حزب گفت: همه موارد درخواستی وزارت کشور برای اصلاح اساسنامه صورت نگرفته است اما اصلاحیه درباره برگزاری کنگره و موارد مشابه انجام و به وزارت کشور ارسال‌شده است.

میثم زرندی روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی نیز اظهار داشت که اصلاحیه حزب به وزارت کشور فرستاده‌شده، اما اطلاعات آن محرمانه است و قابل‌انتشار نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها