کد خبر: 218008
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی:

خروج دام به کشور‌های همسایه زنگ خطر برای بازار/ قیمت بالا عامل افزایش خروج دام

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه خروج دام به کشور‌های همسایه زنگ خطر را برای بازار داخل به صدا در آورده است، گفت: هر کیلوگرم دام در کشور عراق 10 هزار تومان بیشتر به فروش می‌رسد و خود عاملی برای تشدید خروج دام شده است.

خروج دام به کشور‌های همسایه زنگ خطر برای بازار/ قیمت بالا عامل افزایش خروج دام
کد خبر: 218008
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر ملکی درباره بازار گوشت گفت: در حال حاضر به دلیل خروج دام از کشور اوضاع مناسب نیست و میادین خالی از دام شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت دام زنده افزایش یافته است، افزود: به دلیل خروج دام از مرز‌های غربی به کشور عراق در داخل با کمبود دام مواجه شدیم.

وی گفت: در حالی که قیمت دام زنده در داخل کشور هر کیلوگرم 21 تا 22 هزار تومان است هر کیلوگرم دام در کشور عراق 10 هزار تومان بیشتر به فروش می‌رسد و خود عاملی برای تشدید خروج دام شده است.

ملکی با بیان اینکه علاوه بر خروج دام به عراق از مرز‌های غربی کشور، دام زنده از طریق بندرعباس به کشور‌های عمان، کویت امارات و قطر قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته، دام‌های بندرعباس و ایلام بازار تهران را تامین می‌کرد، اما اکنون به خارج از کشور قاچاق می‌شود و به ضرر بازار داخل است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند به صورت شقه 46 تا 47 هزار تومان به واحد‌های صنفی عرضه و با قیمت 50 تا 51 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته هر کیلوگرم 1000 تومان افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل گرما بازار در رکود به سر می‌برد اما، اگر کمی رونق بگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

ملکی خاطرنشان کرد: گوشت گرم وارداتی برای تنظیم بازار از استرالیا و آسیای میانه وارد کشور می‌شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها