کد خبر: 218118
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

تلاش آمریکا برای افزایش فروش نفت به هند

شرکت‌های نفتی آمریکایی به دنبال افزایش صادرات نفت خود به هند هستند زیرا تشدید جنگ تجاری کشورشان با چین سبب خواهد شد تا صادرات نفت این شرکت‌ها کاهش یابد.

تلاش آمریکا برای افزایش فروش نفت به هند
کد خبر: 218118
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای خبری 'ان دی تی وی' (ndtv) با انتشار این خبر افزود: 'تا ماه مه (اردیبهشت/خرداد)، پالایشگاه های چینی بزرگ ترین مشتریان نفت آمریکا بودند. در سال های اخیر، پس از آن که آمریکا تصمیم گرفت صادرات نفت خود را از سر بگیرد، چین یکی از مشتریان ثابت نفت این کشور بوده است.


اما به دلیل تنش های اخیر تجاری میان پکن و دولت ترامپ، فروش نفت آمریکا به چین ممکن است کاهش یابد.


تارنمای خبری مذکور به نقل از سندی فیلدن مدیر تحقیقات برای کالاها و انرژی در شرکت مورنینگ استار شاخه هند نوشت: اگر چین تعرفه گمرکی برای نفت آمریکا وضع کند، پالایشگاه های این کشور نفت آمریکا را خریداری نخواهند کرد زیرا هزینه های آنها افزایش خواهد یافت. فروشندگان نفت آمریکایی باید برای نفت خود مشتریان جدیدی پیدا کنند.


یکی از گزینه ها برای نفت آمریکا، هند است که در سال های اخیر خرید نفت خود را از این کشور افزایش داده است. در ماه مه پالایشگاه های هندی 4.7 میلیون بشکه نفت خام از آمریکا وارد کردند که این مقدار نه برابر بیشتر از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) و بیشترین حجم نفت وارداتی از آمریکا از سال 2015 تاکنون است.


فیلدن توضیح داد: اگر چین تعرفه های گمرکی در نظر بگیرد، این امر سبب کاهش نفت خام غرب تگزاس خواهد شد و ارزش نفت آمریکا در مقابل برنت که یک استاندارد در بازار های جهانی است کاهش خواهد یافت. این امر هند را ترغیب خواهد کرد تا نفت بیشتری از آمریکا خریداری کند. اما اکثر پالایشگاه های هند طوری طراحی شده اند که می توانند نفت سنگین ایران با گوگرد بالا را پالایش کنند در حالیکه آمریکا صادرات نفت سبک شل با گوگرد پایین را افزایش داده است.


فیلدن در این خصوص گفت: نفت شل یک جایگزین برای نفت ایران نیست. پالایشگاه های نفتی هند نمی توانند تمام نفتی که به چین صادر می شد را جذب کنند. آنها می توانند نفت بیشتری از آمریکا وارد کنند اما آیا هند می تواند این نفت را پالایش کند؟


آمریکا به کشور های جهان از جمله فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را کاهش داده و یا به کلی آن را قطع کنند. این درخواست های واشنگتن پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران و یا برجام منتشر شد.


مقامات هندی اعلام کرده اند قطع کامل نفت ایران در مدت کوتاه امکان پذیر نیست و هزینه های سنگینی را بر پالایشگاه های این کشور تحمیل خواهد کرد.


ایران نفت خود را با تخفیف ها و پیشنهاد های جذاب در بازار های جهانی به فروش می رساند. از جمله تخفیف ها مدت زمان بیشتر برای پرداخت بهای نفت و تخفیف در هزینه های حمل و نقل می باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها