بازداشت شدن داماد نواز شریف

مقام‌های پاکستانی داماد نواز شریف، نخست‌وزیر سابق این کشور را برای اجرای حکم یک سال حبس در پرونده فساد به زندان فرستادند.

کد خبر: 218124
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام‌های پاکستانی یکشنبه داماد نواز شریف‌، نخست‌وزیر عزل شده پاکستان را که جمعه به صورت غیابی 10 سال حبس به اتهام فساد در ارتباط به خرید آپارتمان‌های لوکس در لندن گرفت، بازداشت کردند.

مریم، دختر شریف که به چشم وارث سیاسی منتخب او دیده می‌شد، به هفت سال حبس محکوم شد و همسرش محمد صفدر هم طی همان حکم یک سال حبس گرفت که این ضربه‌ای به حزب مسلم لیگ نواز پاکستان پیش از انتخابات 25 ژوئیه است. دفتر پاسخگویی ملی ضد فساد پاکستان اعلام کرد داماد نواز شریف خودش را معرفی کرده است. شبکه‌های تلویزیون محلی همچنین نشان دادند که صفدر و حامیانش یک روز پیش از آن گردهمایی‌های خودجوش برگزار کردند.

دفتر ضد فساد پاکستان همچنین از رسانه‌ها خواست تا سخنرانی‌های صفدر را پوشش ندهند و تاکید کرد این اقدامات خلاف قوانین و مقررات رسانه‌ای پاکستان است. پس از حکم جمعه گذشته، داماد نواز شریف تاکید کرد عدالت "قتل‌عام" شده است و علیه این حکم اعتراض می‌کند. شریف و دخترش هم که در لندن به سر می‌برند، 13 ژوئیه قرار است به پاکستان بازگردند. همسر نواز شریف در آنجا تحت درمان سرطان قرار دارد.

نواز شریف و دخترش به محض ورود به پاکستان، پیش از انتخابات پارلمانی، بازداشت می‌شوند و این در حالی است که حزبش رقابت شانه به شانه‌ای با حزب عمران خان، رهبر اپوزیسیون خواهد داشت. نواز شریف و دخترش تمامی اتهامات را رد می‌کنند و حکم دادگاه را سیاسی می‌دانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها