درخواست یک کارشناس اقتصادی:

اسامی بدهکاران بانکی را اعلام کنید

یک کارشناس اقتصادی گفت: از دولت می‌خواهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اعلام اسامی بدهکاران بانکی، اصلاحات و سالم‌سازی سیستم بانکی را کلید بزند.

اسامی بدهکاران بانکی را اعلام کنید
کد خبر: 218150
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۸ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی پازوکی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه بی انظباطی پولی سیستم بانکی ایران را فرا گرفته است و در این حوزه باید واقعیات از سوی دولت به مردم گزارش داده شود .

وی با اشاره به اینکه اسامی کسانی که بیش از صد میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند و از پرداخت اقساط آن خودداری می کنند، گفت: لازم است رسیدگی به پرونده این بدهکاران در کوتاه ترین زمان اتفاق بیفتد .

وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان تهران اسامی بدهکاران بانکی را اعلام کرد، گفت: این نکته مهمی است که دستگاه قضایی و سازمان بازرسی گزارش دهند رسیدگی به این پرونده در چه مرحله ای است.

او با تاکید بر اینکه عقبه دریافت کنندگان تسهیلات بانکی باید آشکار شود تا سیستم اصلاح شود، گفت: در موارد برخی افرادی 100 میلیارد تومان یا بیشتر از بانک ها پول گرفته اند اما تنها 20 میلیارد تومان وثیقه سپرده اند، این بدان معناست که فساد در این حوزه اتفاق افتاده است و بی تردید بدون همکاری افرادی که در سیستم بانکی هستند، چنین اتفاقی ممکن نبوده است .

او با تاکید بر اینکه سیستم بانکی ایران برای دفاع از جیثیت کارمندان شذیف خود باید دست به این افشاگری عظیم بزند، گفت: کسانی که پول ممکلت را در این قالب ، بدون وثیقه به دیگران سپرده اند، باید محاکمه شده و به مجازات اعمال ننگین خود برسند.

او به سخت گیری بانک ها در اعطای تسهیلات خرد 15 و 20 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: برای اعطای یک وام خرد دو ضامن و چک و ... از دریافت کننده می خواهند که من اصلا این پروسه را زیر سئوال نمی برم چون باید در اعطای تسهیلات دقت کافی کرد اما سئوال من اینجاست که فلان تسهیلات کلان چطور بی پشتوانه در اختیار افرادی که صلاحیت نداشتند قرار گرفته و حالا می بینیم که همین افراد با عدم پرداخت اقساط سیتم بانکی را زمین گیر کرده اند.

وی از قوه قضاییه خواست دادگاهی اختصاصی برای رسیدگی فوری به این پرونده اختصاص ددهد و تاکید کرد: دولت دوازدهم که بعد از خداوند به پشتیبانی توده های مردم مستحضر است، می تواند با ارائه اسناد بانک مرکزی در این خصوص ، ریشه این بی انضباطی را از بین ببرد . این اقدام نه تنها به شفافیت اقتصادی کمک می کند بلکه از حیثیت درستکاران در بانک ها نیز دفاع کرده و مانع تکرار این روند می شود . او گفت: در این مسیر دولت، سازمان بازرسی و قوه قضاییه باید به مردم نشان دهند که اقدام نادردست و سوء استفاده بی جواب نمی ماند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها