کد خبر: 218281
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۷:۰۰
| |

خرازی در دیدار با وزیر خارجه اسبق آلمان:

تعهد ایران به برجام در گروی راهبرد اروپا در مقابله با آمریکا است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا در مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد و اگر خروج آمریکا باعث شود که ایران از برجام نفعی نبرد، ماندن بی‌فایده است.

تعهد ایران به برجام در گروی راهبرد اروپا در مقابله با آمریکا است
کد خبر: 218281
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، با یوشکا فیشر، رئیس پیشین حزب سبزها و وزیر خارجه اسبق آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، مسائل منطقه، موضوع خروج آمریکا از برجام و نقش اروپا در حفظ این توافق هسته‌ای و نیز مشکلاتی که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اروپا به وجود آورده است، بحث و بررسی شد.

خرازی در این ملاقات اظهار داشت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد و در صورتی که خروج آمریکا باعث شود که ایران از این موافقت‌نامه نفعی نبرد، طبیعتاً باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام بی‌فایده خواهد بود.

فیشر هم در این دیدار گفت: اروپا علاقه‌مند است با ارائه بسته‌ای که بتواند با تحریم‌ها مقابله کند، ایران را در برجام نگه دارد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر اروپا در مورد برجام در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا کوتاه بیاید، دولت ترامپ فشارهای بعدی را به اروپا وارد خواهد آورد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها