کد خبر: 218306
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۳:۰۰
| |

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش خبر داد

دستور وزیر برای تشکیل کارگروه ویژه تحصیل اتباع افغانستان

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

دستور وزیر برای تشکیل کارگروه ویژه تحصیل اتباع افغانستان
کد خبر: 218306
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات مدارسی که بیش از 50 درصد دانش آموز افغانستانی دارند را حل کنیم اظهار کرد: اعتبار خاصی به صورت متمرکز برای پوشش تحصیلی اتباع نداریم که ردیف ویژه‌ای داشته باشد و همانند سایر دانش‌آموزان ایرانی محسوب می شوند. هرچند نیازمند بودجه خاصی هستیم که بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

وی افزود: بیش از 450 هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که رقم بزرگی است و البته وزارتخانه بر اساس دستور مقام معظم رهبری تحصیل آنها را به طور کامل کامل پوشش می‌دهد و هر دانش آموزی مراجعه کند ثبت نام از او به عمل می‌آید.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: به عنوان مثال برخی از این دانش آموزان یونیفرم، کفش و پول سرویس و تهیه لوازم التحریر ندارند و در مدرسه دچار مشکل می‌شوند. از آن سو مدرسه هم سرانه‌ای ندارد که بتواند به این امر اختصاص دهد.

کریمی ادامه داد: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد با دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شود که نمایندگان بخش‌های مالی و اداری وزارتخانه هم در آن حضور باشند گفت: پیگیری می‌کنیم تا مسائل بودجه‌ای و کمک‌هایی که از طریق دفتر مقام معظم رهبری، خیرین و سایر نهادها دریافت می‌شود به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مشکلات بویژه در مدارسی که بیش از 50 درصد دانش آموز افغانستانی دارند مرتفع شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها